Vacanțele de vară ale românilor au fost date peste cap anul acesta de multitudinea de anulări și întârzieri ale zborurilor, o criză pe care unii reprezentanți ai industriei o anticipau. Andras Rado, Senior Cabin Crew Recruitment Manager la Wizz Air, a explicat potențialele cauze ale anulării zborurilor, dar și cum își pot recupera turiștii banii pierduți.

Wizz Air este una dintre companiile cu cele mai multe anulări și întârzieri spre și dinspre Aeroportul Otopeni, potrivit unui comunicat al CNAB.

  • În acest sens, un prim aspect pe care Rado l-a evidențiat este lipsa personalului din aeroportului: de la transportul bagajelor până la încărcarea cu combustibil a avionului.

”Dacă înainte de pandemie, timpul petrecut de un avion la un aeroport era de 35-40 de minute, acum poate ajunge și la cinci ore. Nu sunt oameni care să ajute la pregătirea avionului pentru ca acesta să poată decola cu turiștii la bord”, a precizat Rado.

  • O altă motivație prezentată de acesta a fost distribuirea sloturilor pe aeroporturi. Sloturile pentru avioane sunt asemenea locurilor de parcare, printr-o comparație poate ușor exagerată. Ei bine, aeroporturile decid când să aloce un anumit slot companiilor aeriene, pentru care acestea, de regulă, plătesc. Bineînțeles, slotul respectiv depinde acum de personalul disponibil pe aeroport.

Practic, un zbor care este programat pentru ora 8.00 de dimineață, spre exemplu, poate fi întârziat până ora 11:00 dacă aeroportul de la destinație nu îi oferă acel ”loc de parcare” companiei aeriene.

De aici, și problema cu zborurile fantomă, cu avioane goale, la care companiile au recurs în vreme de pandemie, pentru a nu pierde sloturile.

Tot la acest capitol intră și orarul de muncă al echipajului aeronavei, care trebuie să lucreze maximum 13 ore pe zi (în condițiile legii). Prin urmare, dacă zborul dat exemplu mai sus ar decola de pe Otopeni și ar trebui să aterizeze în alte două destinații înainte de a se întoarce pe Otopeni, oprirea pe cel de-al doilea aeroport va fi anulată dacă echipajul atinge numărul de ore lucrate într-o zi.

De asemenea, companiile aeriene evită ca echipajele de zbor dintr-o țară să doarmă în altă țară și să se întoarcă dimineața, deoarece tot orarul de zbor din ziua cu pricina ar fi dat peste cap.

Nimeni nu vrea să apeleze la anulări de zboruri, deoarece sunt foarte costisitoare, ne costă foarte mulți bani să plătim timpul petrecut de aeronavă pe loc, dar și daunele turiștilor. Cât despre informările de ultim moment ale anulărilor, acestea au loc pentru că încercăm să găsim soluții de realizare a zborului”, a mai spus Rado.

  • Nu în ultimul rând, acesta a mai adăugat pe listă și cauze care țin de companie, revenind la lipsa de personal, menționată la început, dar și cauze obiective, cum ar fi condițiile meteo.

”Vremea poate fi neprielnică uneori, mai ales în ultima perioadă, când încălzirea globală ne-a adus mai multe furtuni. Prin urmare, piloții sunt nevoiți să ocolească rutele directe și să folosească unele alternative, poate mai lungi, pentru a ajunge la destinație”, a conchis acesta.

Cum pot fi recuperați banii pe un bilet Wizz Air

Andras Rado a vorbit și despre recuperarea banilor în urma unui zbor anulat, enumerând trei posibilități pentru turiști:

  • prin aplicația Wizz Air, banii pot fi returnați 100%,
  • dacă nu doriți neapărat banii înapoi, puteți primi sub formă de credite în platforma Wizz Credit, valabile pentru un an,
  • sau puteți opta pentru reprogramarea GRATUITĂ a zborului.

Wizz Air își dorește să își tripleze dimensiunea, să aibă 20.000 de angajați și 500 de aeronave în flota sa până la sfârșitul deceniului.

Wizz Air operează o flotă de 145 de aeronave Airbus A320 și A321. Wizz Air este listată la London Stock Exchange cu abrevierea WIZZ.

Sursa foto: Wizz Air

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri