Mohammad Murad, investitor în industria hotelieră și jurat la Imperiul Leilor, a făcut un bilanț al ultimelor săptămâni pe litoralul românesc, aflat în plin sezon estival, denumindu-l cel mai slab sezon din ultimii 30 de ani. De asemenea, a lansat un atac dur la adresa autorităților din Constanța, acuzându-le de distrugerea sezonului, cerând demisia primarului Vergil Chițac. ”E cel mai slab sezon estival din ultimii 30 de ani, aș putea spune. Sunt 80-90.000 de turiști pe litoral”, a declarat Murad.

Omul de afaceri precizează că anul trecut, pe vremea aceasta, litoralul românesc avea parte de circa 140.000 de turiști, față de cei 80-90.000 din prezent, punând această situație în seama autorităților locale.

”Dacă ascultați ce spuneam în urmă cu cinci ani, ați vedea că aveam dreptate în legătură cu stațiunea Mamaia. Primarul Radu Mazăre nu a vorbit mult timp cu mine și mi-a dat o sumedenie de amenzi pentru că i-am spus că transformă Mamaia într-un cartier de oraș. Mamaia va merge din ce în ce mai rău dacă autoritățile locale nu își asumă responsabilitatea”, a comentat Murad.

Bineînțeles, acesta a amintit și de chestiunea parcărilor cu plată.

„În luna iunie, domnul primar Vergil Chițac a stabilit ca prețul unui loc de parcare să fie de 100 de lei. O cameră cu mic dejun într-un hotel de trei stele era 200 de lei pe noapte. Ce a făcut acel loc de parcare să merite jumătate din prețul unei camere? Nici la Paris nu sunt astfel de costuri”, a adăugat acesta.

Prin urmare, omul de afaceri a militat pentru demisia edilului, pe care îl consideră vinovat de alungarea turiștilor din stațiune. Bineînțeles, a adăugat și chestiunea plajelor lărgite din stațiune, însă a făcut mențiunea că această problemă părea că se rezolvase.

”Un lucru onorabil din partea primarului Chițac ar fi ca acesta să demisioneze. Rușine nu e să recunoști că nu poți face ceva, ci să continui să nu faci acel ceva. Este omul nepotrivit pentru această funcție. Poată îi stă mai bine ca senator, dar ca primar, în niciun caz. Ca primar trebuie să ai viziune”, a explicat investitorul.

Litoralul românesc, mai sărac decât în pandemie

Murad, care deține hoteluri la malul mării, precizează că sunt mai multe motive pentru care litoralul e mai sărac în turiști decât în vreme de pandemie. Într-o discuție wall-street.ro, acesta enumera:

  • scumpirile din ultima perioadă,
  • efectul restricțiilor întinse pe o perioadă de doi ani,
  • teama de război.

”Turismul pe litoral nu arată foarte bine. Prețurile sunt foarte mari, iar românii vor căuta și ofertele din străinătate, mai ales că timp de doi ani au avut parte de restricții. Nu în ultimul rând, conflictul din apropiere, pentru care nu avem o rezoluție clară, reprezintă o sursă de teamă și îngrijorare”, spunea acesta.

Omul de afaceri insistă asupra acestor motive, însă precizează că deși materia primă, în special, alimentele, s-a scumpit cu circa 50-60%, prețurile la malul mării au rămas aceleași de anul trecut.

„Eu nu sunt printre cei care se vaită de lipsă de turiști, la Phoenicia avem grad de ocupare de circa 85%. Oamenii îmi zic că e scump și da, este adevărat. Dar nici noi nu cumpărăm ieftin și orice e de calitate este scump”, a completat Murad.

Acesta a concluzionat faptul că stațiunile Eforie Nord, Costinești și Vama Veche au un sezon relativ bun, iar Sudul litoralului este cel care se dezvoltă cel mai bine.

Sursa foto: Mohammad Murad/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri