Anul 2024 a fost cel mai bun pentru DKV Mobility în România

Prezenți pe piața din România de 16 ani, germanii de la DKV Mobility au înregistrat rezultate record anul trecut, consolidându-și poziția pe piața locală. Extinderea a început încă din 2021, când DKV Mobility a achiziționat compania Smart Diesel și, în prezent, cardurile de carburant sunt acceptate în cam 50% din stațiile de alimentare din România.
Conform lui Constantinescu, țara noastră este a cincea piață în Europa pentru DKV Mobility si a doua în Europa de Est după Polonia din punctul de vedere al cifrei de afaceri. Compania este lideră pe segmentul de carburant pentru transport internațional, iar pentru segmentul de flote domestice portofoliul este in creștere, în urma deciziei relativ recente a DKV Mobility de a începe să-și ofere produsele și către clienții mai mici, cu flote de automobile, păstrând modelul B2B.
La nivelul Europei, DKV Mobility a încheiat 2024 cu 416.000 de clienți activi, care au generat 350 de milioane de tranzacții, adică aproximativ 10 tranzacții pe secundă. Constantinescu susține că 2025 a început „la fel de bine”, fără a oferi cifre exacte. Totuși, compania a anunțat că-și va extinde în perioada următoare portofoliul de produse oferite la nivel local.
Printre aceste produse, directorul DKV Mobility a menționat DKV Carbon Monitor, dar și Fleet Management System. „Spre sfârșitul anului, vom aduce și ‘Transport Management System’, care îi ajută pe clienți să-și supravegheze nu doar flota, dar și ceea ce transportă cu flota lor. Curse, încărcări și tot ce ține de zona de logistică a flotei, totul este integrat în platforma DKV Cockpit”, a explicat Constantinescu.
„La nivel european, DKV Mobility are cea mai mare rețea de acceptare a cardurilor de combustibil. Suntem undeva la 70.000 de stații în care cardul DKV Mobility este acceptat. În România, vorbim despre o rețea o rețea de 1.200 de stații în care cardul DKV pentru carburant clasic (benzină/motorină/GPL) este acceptat”, a adăugat șeful DKV Mobility România. „Avem și o rețea de 2.600 de puncte de încărcare e-mobility, dar și 400 de stații cu carburant alternativ (CNG/LNG) și în fine 300 de stații de servicii pentru vehiculele mari și pentru camioane.”
Pentru a pune într-o perspectivă mai clară nivelul de acoperire al cardurilor de carburant DKV Mobility în România, trebuie spus că acestea sunt acceptate în cam jumătate din toate stațiile de alimentare din România, dar asta în contextul în care sunt multe stații ce nu aparțin rețelelor importante, ci sunt așa-numitele „white stations”. Astfel, cardul DKV Mobility este acceptat în cam 1.200 de stații dintre cele 1.600 de puncte operate de numele importante din industrie.
Care sunt principalele provocări cu care se confruntă DKV Mobility în România

Întrebat despre principalele provocări pe care le întâlnește în activitatea DKV Mobility în România, Constantinescu, aflat la vârful sucursalei din România încă din 2018, a făcut distincția între provocările cu care se confruntă transportatorii pe rute interne și internaționale care operează vehicule grele, adică cele cu o masă maximă admisă de peste 3,5 tone, respectiv cei cu flote de furgonete, dube ușoare și mașini.
Per total, a explicat acesta, principala provocare ține de schimbările succesive de legislație, lipsa de predictibilitate lovind o companie ca DKV Mobility, care caută să ofere soluții integrate pentru clienți, unele dintre produse - cum este serviciul de plată internațională a taxelor de drum - bazându-se pe un cadru legislativ stabil.
„Industria în sine este destul de stabilă, iar DKV Mobility are produse dedicate pentru camioane – adică alimentarea cu carburant, plata taxelor de drum, respectiv recuperarea TVA-ului și a accizelor; aceștia sunt cei 3 piloni pentru o companie care face transport intern și internațional”, a descris directorul DKV Mobility România.
„Provocările sunt legate de zona de reglementări legislative. Una importantă este zona de ESG unde noi avem un produs, ‘DKV Carbon Monitor’ ce poate fi folosit pe partea de raportare,” a spus Constantinescu. Zona de ESG, adică cea care ține de politicile sociale, de mediu și de guvernanță, include și schimbările legate de emisii și protecția naturii înconjurătoare.
Legat de plata taxei de drum, DKV Mobility oferă un aparat unic cu care șoferii pot achita taxa de drum în 15 state din Europa „Provocarea este să adăugăm țări noi și, în schimb, vorbim și despre provocarea flotelor moderne, cu un mix complex de vehicule, mai mari, mai mici, cu diverse tipuri de carburanți pe care le folosesc”, a spus Constantinescu. „Și noi vrem să oferim și în această situație totul pe o singură factură de plată”, a adăugat acesta.
Vorbind despre o posibilă introducere viitoare a punctelor de plată a taxei de autostradă pe drumurile expres și de viteză din țară, Constantinescu susține că aparatul unic de plată va putea primi un update pentru a îngloba și plata taxei de drum din România, dar doar atunci când toți parametrii vor fi cunoscuți de autorități și vor fi transmiși publicului.
„Nici autoritățile la momentul ăsta nu sunt pregătite să vină cu o comunicare oficială în direcția asta, dar cumva noi avem experiența implementării de produse pe aparatul unic din alte țări”, a spus șeful DKV Mobility, pentru Wall-Street.ro. „Și atunci pentru noi este relativ simplu să facem un update. Sigur, simplu, în condițiile în care această implementare este legată și de cea de provider de servicii cu care lucrează autoritățile”, a adăugat acesta.
O altă provocare ține de limitarea fenomenului cunoscut din domeniul transportului greu ce ține de manipularea tahografului pentru a conduce în afara limitelor impuse de legislație. Constantinescu susține că această problemă poate fi ținută în frâu din două direcții: în primul rând, prin măsuri preventive, cu ajutorul unor unelte oferite de DKV Mobility, dar și prin unele reactive, tot prin instrumentele oferite de companie.
Din postura de manager de flotă, poți „să îți setezi niște alerte de alimentare ca să fii alertat întotdeauna când se întâmplă o tranzacție cu cardul de DKV, poți să blochezi cardul și să îl deblochezi doar înainte de alimentare”, a explicat acesta. Constantinescu a admis că genul acesta de măsuri sunt destul de restrictive, dar pot preveni fraudele.
Fleet managerul poate urmări circulația camioanelor sale prin instrumentul ‘DKV Live’ cu care se poate vedea în timp real poziția autovehiculului și să o compari, de exemplu, cu programul de alimentare. Și asta ar arăta că vehiculul este acolo unde este și cardul și deci ai un control sporit.
În cazul în care o companie vrea să descopere o fraudă sau să scaneze pattern-uri de utilizare a vehiculelor din flotă, se pot face raportări și analize asupra consumului, pe baza datelor strânse cu ajutorul cardurilor DKV Mobility. „Poți descărca datele din tahograf, care iar e un tool foarte eficient de control, inclus în suita DKV Live.”
Care sunt principalele produse din oferta DKV Mobility România

DKV Mobility oferă și pentru clienții din România o suită de instrumente integrate, ce pot fi operate pe dispozitive mobile, dar și pe calculator, cu ajutorul unor aplicații dedicate. Principalul scop al cardurilor de carburant oferite de compania germană, dar și a celorlalte aplicații este eficientizarea managementului cheltuielilor de către o companie de transport.
Simplificarea acestui proces este posibilă deoarece toate tranzacțiile vin pe o singură factură, pe lângî că fleet managerul poate urmări starea flotei la orice moment prin ‘DKV Live’. De asemenea, prin ‘DKV Fleet Management System’, se realizează supravegherea efectivă a flotei care utilizează cardurile DKV Mobility.
„Avem totodată și alte tipuri de carduri pe care încercăm să le definim în funcție de produsele pe care le poți accesa cu cardurile respective. Produsele principale sunt carburanții tradiționali, dar cu un alt tip de card poți accesa produse alternative și poți merge să alimentez EV-uri”, a explicat Constantinescu.
„Firmele mai mici pot folosi un feature cum este ‘DKV Cockpit’, care este o platformă online de management al flotei unde ai toate informațiile pentru flota ta”, a detaliat acesta. „În principal, cel mai mare avantaj pentru companiile mici este faptul că au acces la o rețea mare de stații de alimentare”.