Un constructor chinez sfidează rivalii europeni și susține interzicerea mașinilor tradiționale în 2035

Sursă foto: Polestar

Un constructor chinez sfidează rivalii europeni și susține interzicerea mașinilor tradiționale în 2035

Cuprins Articol:
CEO-ul Polestar, Michael Lohscheller, se numără printre executivii care susțin planurile Comisiei Europene de a interzice, după 2035, comerțul cu mașini noi pe benzină și diesel în interiorul Uniunii Europene, venind cu o opinie contrastantă față de cea a majorității numelor grele din industrie, remarcă Automotive News.

Lohscheller: Amânările nu au adus ceva bun în nicio industrie

Sursă foto: Wall-Street.ro

Șeful Polestar, constructor premium chinez care face parte din grupul Geely, susține planul european de decarbonizare a parcului auto comunitar prin scoaterea de la vânzare a mașinilor termice alimentate de combustibili fosili. Acesta este de părere că orice amânare sau schimbare a calendarului deja agreat este contraproductivă, spunând că „nu am văzut în nicio industrie ca o amânare sau o anulare [a unor planuri] să ajute în vreun fel”.

Voci care susțin amânarea termenului-limită setat în 2035 au apărut încă din urmă cu câțiva ani, când încă se negocia strategia Uniunii în vederea atingerii țintelor sale climatice (așa-numitul plan „Fit for 55”). În cele din urmă, țările membre au fost în favoarea calendarului de interzicere a mașinilor cu motoare termice, dar criticii au rămas și printre ei se numără unele dintre cele mai mari nume din domeniu.

Chiar dacă acești critici nu s-au opus vădit în fața Bruxelles-ului, alegând să nu conteste în justiție în 2024 strategia europeană, opiniile lor contrare se aud tot mai tare într-o industrie grav afectată mai întâi de pandemie și, cel mai recent, de tarifele impuse de administrația de la Washington.

Totuși, Polestar, un constructor cu volume de vânzări anemice în Europa, face notă discordantă. După ce a părăsit, în mod neașteptat, piața chineză, fiind primul constructor din China cunoscut care ia această decizie, Polestar a decis să se concentreze pe Europa și va face asta prin extinderea gamei de EV-uri. Recent, la IAA Mobility 2025, Polestar a dezvăluit în premieră noua berlină sportivă Polestar 5, alături de crossoverul Polestar 4. 

CEO-ul Polestar consideră că orice schimbare a strategiei europene i-ar penaliza masiv pe cei care au făcut investiții serioase în electrificare, așa cum este și Polestar. „Nu sunt de acord cu Mercedes-Benz, BMW sau Stellantis”, a declarat Lohscheller, referindu-se la reacțiile grupurilor menționate la interzicerea mașinilor cu motorizări tradiționale.

CEO-ul Polestar recunoaște că tranziția către EV-uri nu decurge liniar

Sursă foto: Polestar

Executivul german, anterior șef al brand-ului Opel, parte din Grupul Stellantis, a recunoscut pentru Automotive News că tranziția către vehciule „verzi” nu decurge liniar și nici atât de repede pe cât s-ar fi așteptat mari producători. „Se întâmplă, nici viața nu este liniară”, a conchis acesta. 

Recent, CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, care ocupă actualmente și funcția de președinte a Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), a avertizat că dacă UE nu-și schimbă politica în legătură cu transporturile, inclusiv interdicția pe mașini poluante, industria auto s-ar putea prăbuși după 2035

În schimb, șeful Polestar consideră că dacă politicile deja agreate se amână, mult mai multe joburi vor fi puse în pericol. Aceasta este o poziție împărtășită și de ONG-ul de mediu de la Bruxelles Transport&Environment, care a venit cu un raport pe această temă. Producătorii auto mari spun, însă, că realitatea este fix pe dos și că electrificarea forțată va duce la concedieri masive

De asemenea, Lohscheller a spus că nemulțumirile celor care critică limitările infrastructurii europene de încărcare pentru mașini electrice sunt exagerate. „Clienții noștri au acces la 1 milion de puncte de încărcare [în Europa]. De câte ai avea nevoie? 50 de milioane? 100 de milioane? 300 de milioane?”

Comentariile lui Lohscheller vin cu puțin timp înaintea unei întâlniri dintre directorii din industrie și președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, care va avea loc pe 12 septembrie, pentru a discuta această problemă.

Personalizate pentru tine