Problemele Tesla în Europa continuă. Cu cât au scăzut vânzările

Sursă foto: Tesla

Problemele Tesla în Europa continuă. Cu cât au scăzut vânzările

Problemele constructorului auto american Tesla pe unele pieţe europene au continuat în august, pentru a opta lună consecutivă, pe fondul intensificării concurenţei din partea producătorilor chinezi de automobile electrice dar şi a constructorilor tradiţionali, precum şi de pe urma reacţiilor ostile faţă de politicile directorului general Elon Musk, transmite Reuters, conform Agerpres.

Doar în Norvegia au crescut înmatriculările Tesla

De asemenea, cifrele privind înmatriculările de autoturisme în Franţa, Danemarca şi Suedia, primele ţări europene care au dat publicităţii cifrele privind înmatriculările din luna august arată că noul model îmbunătăţit lansat de Tesla, Model Y, nu a reuşit să oprească tendinţa de scădere a vânzărilor.

Datele publicate luni în Franţa arată că înmatriculările de autoturisme Tesla noi au scăzut cu 47,3% în luna august 2025 comparativ cu luna august 2024, în timp ce, pe ansamblu, piaţa auto din Franţa a înregistrat o creştere de 2,2%. În paralel, înmatriculările Tesla au scăzut cu peste 84% în Suedia, unde vânzările de automobile electrice au stagnat, iar piaţa auto a înregistrat o creştere de 6%. De asemenea, înmatriculările Tesla au scăzut cu 42% în Danemarca.

Norvegia este singura excepţie, înmatriculările de autoturisme Tesla înregistrând un avans de 21,3% în luna august. Însă trebuie menţionat că rivalul chinez BYD a înregistrat o creştere de 218% a înmatriculărilor în Norvegia.

Cele mai importante pieţe din Europa pentru Tesla, Germania şi Marea Britanie, nu au dat încă publicităţii cifrele privind înmatriculările pe luna august.

Analiştii subliniază că Tesla are mai multe probleme în Europa. Constructorul american are o gamă redusă de modele mai vechi, şi nu a lansat un nou model de masă de la Model Y în 2020, în timp ce rivali chinezi şi constructorii tradiţionali inundă piaţa cu noi modele.

Tesla a suferit în Europa pe fondul poziționării politice a CEO-ului Elon Musk

"Unul din motivele pentru care vedem vânzări dezamăgitoare din partea Tesla are legătură cu contextul de piaţă mai competitiv", spune Matthias Schmidt, analist la Schmidt Automotive. Schmidt a adăugat că insistenţa cu care Elon Musk a susţinut în luna iulie că "nu există probleme cu vânzările Tesla pe piaţa europeană", unde cota sa de piaţă a scăzut până la 1,7% în prima jumătate a acestui an, de la 2,5% în 2024, l-au făcut să pară "delirant".

La începutul anului, reprezentanţii Tesla din Europa au susţinut că scăderea vânzărilor se datorează în primul rând faptului că activitatea de producţie face tranziţia la noul model îmbunătăţit Model Y, care a început să fie comercializat în Europa în luna iunie.

Însă datele privind înmatriculările arată că vânzările de Model Y au scăzut cu 46,5% în Danemarca în luna august şi cu 87% în Suedia.

Problemele Tesla cu competitorii au fost agravate de politicile lui Elon Musk, care l-a ajutat pe Donald Trump să câştige alegerile prezidenţiale din SUA şi a salutat partidele de extremă dreapta din Europa, care au declanşat reacţii negative din partea consumatorilor.

Ginny Buckley, director general la Electrifying.com, spune că a acest portal analizat sentimentele consumatorilor cu privire la Tesla de la începutul acestui an. "Ceea ce este clar este că influenţa lui Musk asupra mărcii a devenit din ce în ce mai polarizatoare", a spus Buckley. Mai mult de jumătate din cei intervievaţi de Electrifying.com spun că Elon Musk îi descurajează să cumpere un automobil Tesla.

Personalizate pentru tine