Statistică: Vânzările de mașini electrice, în creștere cu peste 90% în august

Sursă foto: Shutterstock.com

Statistică: Vânzările de mașini electrice, în creștere cu peste 90% în august

Cuprins Articol:
Piața auto de mașini noi din România își revine, vânzările crescând notabil în ultima lună de vară conform cifrelor DGPCI procesate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Câte mașini noi s-au vândut în luna august

Primele date furnizate de APIA arată că piața locală a absorbit cu 52,6% mai multe mașini decât în luna similară a anului trecut, asta deși programul Rabla încă nu a început. Chiar și așa, reculul înregistrat în primul semestru înseamnă că, pe primele opt luni, românii au cumpărat mai puține modele noi decât în aceeași perioadă a lui 2024

Per total, în august, s-au vândut 15.043 de unități, ceea ce reprezintă o scădere cu 7,58% față de luna iulie, când s-au comercializat 16.276 unităţi, cu 26,2% mai mult faţă de luna similară din 2024.

Concret, pe primele opt luni vorbim de o scădere a volumelor vândute cu 8,9% față de perioada ianuarie-august 2024. Asta înseamnă un volum total de 95.658 de unități. Totuși, se observă o recuperare a decalajului din 2024, în condițiile în care după primele șapte luni notam o contracție de 15,3% a pieței de modele noi.

La scara întregului an, august este doar a patra lună în care piața de mașini noi a depășit rezultatele din anul anterior, diferența fiind cea mai mare în luna a opta, după un iulie care, în mod similar, a depășit așteptările. Anterior, lunile februarie și martie au fost peste cifrele din 2024, probabil în așteptarea Rabla, care a fost mai apoi înghețat

Mașinile electrice, din nou căutate în România

Cifrele APIA arată o creștere cu 93,1% a vânzărilor de mașini 100% electrice, ceea ce se traduce printr-o cotă de piață pentru BEV-uri de 6,3%. Revirimentul mașinilor cu acest tip de propulsie vine în timp ce autoritățile au anunțat că subvenția oferită prin programul Rabla, care va reporni în această lună pentru persoane fizice, a fost redus la puțin peste 3.600 de euro.

Aceasta este prima lună în care vânzările de electrice sunt în creștere față de 2024, ceea ce este o veste bună, dar trebuie să reținem că 2024 a fost oricum un an prost la capitolul vânzări de mașini electrice după ce subvenția Rabla Plus a fost înjumătățită față de cuantumul său din 2023. 

În iulie, vânzările de EV-uri au scăzut cu 17,8% față de iulie 2024, având o cotă de piață de doar 3,2%. Totuși, ACEA a arătat că piața auto a avut o creștere peste media europeană în iulie și, cel mai probabil, același lucru este valabil și pentru august. Dar, din nou, asta în contextul în care piața noastră este la un nivel al vânzărilor aproape neglijabil față de marile piețe europene.

De menționat și că, luna trecută, autoturismele "electrificate" au avut o creştere de 42,4%, realizând o cotă de piaţă de 54%, din care: 

  • autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de 29%, cu o cotă de piaţă de 23,5%; 
  • autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creştere de 69%, cu o cotă de piaţă de 20,9%; 
  • autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creştere de 87,8%, cu o cotă de piaţă de 6,3%

Rămâne să așteptăm publicarea datelor integrale procesate de APIA pentru a vedea cum se compară și segmentele MHEV, FHEV și PHEV în august. 

Care au fost cele mai vândute modele în august

Ca și în lunile anterioare, Dacia rămâne cea mai căutată marcă de mașini noi din România. În 2024, Dacia a vândut puțin peste 44.000 de mașini pe piața locală, iar același trend se păstrează și în 2025, dacă privim cifrele din august.

Astfel, constructorul autohton a vândut 4.153 de unități și monopolizează podiumul celor mai populare modele. Dacia Logan a revenit pe prima poziție cu 1.601 de mașini vândute, în timp ce Dacia Duster ocupă locul 2 (1.193 de bucăți), iar Sandero se plasează pe trei cu 630 unități. 

Asta înseamnă că nicio mașină străină nu a atras nici măcar 600 de clienți, cu locul al patrulea fiind ocupat de Toyota Corolla (571 de unități), o performanță notabilă fiind realizată de Hyundai Kona (locul 5 - 538 de unități), care a depășit la mustață Renault Clio. Acesta din urmă va primi o generație nouă ce va fi dezvăluită la Salonul Auto de la Munchen (IAA Mobility 2025), unde publicația Wall-Street.ro va fi prezentă. 

În topul pe mărci, Dacia este urmată de Toyota, Hyundai și Renault, toți reușind să vândă peste 1.000 de unități. Skoda și Ford sunt „la cuțite) pentru poziția a cincea, la diferență de câteva zeci de unități. Din top 10 a ieșit Mercedes-Benz, producătorul german premium fiind depășit de Kia. 

Top cele mai vândute mărci de mașini noi în august 2025

MARCA August
unități
DACIA4153
TOYOTA1634
HYUNDAI1578
RENAULT1018
SKODA798
FORD762
VOLKSWAGEN740
BMW565
SUZUKI423
KIA416
Rest2956
TOTAL 15043

Top cele mai vândute modele de mașini noi în august 2025

MARCA MODEL August
unități
DACIALOGAN1601
DACIADUSTER1193
DACIASANDERO630
TOYOTACOROLLA571
HYUNDAIKONA538
RENAULTCLIO533
DACIABIGSTER531
HYUNDAITUCSON521
TOYOTAYARIS CRC408
SKODAOCTAVIA329
Rest8188
TOTAL 15043

Personalizate pentru tine