Detalii IPO Contakt
IPO-ul se desfășoară în perioada 12 noiembrie – 3 decembrie. După IPO, Contakt vrea să se listeze pe Piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB).
Oferta publică presupune vânzarea a 3,66 milioane de acțiuni, reprezentând 10% din capitalul social, dintre care:
- 3,06 milioane acțiuni existente oferite de acționarii actuali (exit parțial);
- 600.000 acțiuni nou emise, destinate atragerii de capital pentru dezvoltare.
Prețul de subscriere se situează în intervalul 4,3 – 5,2 lei/acțiune, cu pași de cotare de 0,3 lei, ceea ce evaluează compania între 157 și 190 milioane de lei. Pragul de succes al ofertei este de 3,1 milioane de acțiuni, iar suma minimă de subscriere este de 860 lei (200 de acțiuni).
Operațiunea este intermediată de brokerii de la Goldring.
Cum arată businessul Contakt și care sunt principalele branduri
Fondată în 2002 la Timișoara, Contakt a devenit unul dintre cei mai mari jucători din domeniu, cu 235 de magazine în toate orașele mari din țară, acoperind 98% dintre mallurile importante din România.

Sursa grafic: Contakt
Compania deține trei branduri proprii de accesorii – Mobico, Urban Gadget și Urban Protekt – și o aplicație mobilă cu peste 150.000 de utilizatori activi, considerată un activ strategic pentru fidelizarea clienților.
Rețeaua Contakt generează vânzări atât B2C, prin magazine și platforma online contakt.ro, cât și B2B, prin distribuție en-gros către mari retaileri.
În 2024, compania a raportat o cifră de afaceri de 129 milioane lei, în creștere cu 10,7% față de 2023, și un profit net de 14,2 milioane lei, cu o marjă netă de 10,7%. Pentru 2025, Contakt estimează o creștere de până la 75% a veniturilor, bazată pe expansiunea rețelei, creșterea producției proprii și extinderea internațională.

Sursa grafic: Contakt
Compania are o echipă de peste 500 de angajați și peste 1 milion de clienți activi, fiind distribuitor oficial în România pentru branduri precum Apple, Samsung, Huawei, Karl Lagerfeld, Guess, Spigen, Pitaka, PanzerGlass și Swissten.
Ce vrea să facă firma cu banii de pe bursă
Aproximativ 60% din capitalul atras prin emisiunea de va fi folosit pentru extindere businessului pe piețe externe și pentru achiziția unor competitori pentru consolidarea poziției din piață. 30% din fonduri vor fi folosite pentru diversificarea liniei de business, prin lansarea unor noi servicii complementare, precum cele de protecție și securitate a telefoanelor sau abonamente lunare pentru servicii personalizate. De asemenea, 10% din fonduri vor fi folosite pentru Cercetare și dezvoltare, precum și pentru producerea de accesorii personalizate cu design exclusiv.
Planurile companiei includ:
- Dezvoltarea unei rețele naționale de service și detailing pentru telefoane;
- Lansarea unui serviciu de abonamente lunare pentru produse și accesorii;
- Monetizarea aplicației Contakt.ro prin integrarea de servicii software (precum protecția antivirus);
- Extinderea pe piețe externe și posibile achiziții de locații concurente.
Cine sunt acționarii Contakt
Fondatorii companiei, Cosmin Preda, Darius Petric și Marcel Ioftor, controlează fiecare câte o treime din capitalul social. Aceștia se află și în Consiliul de Administrație iar alături de ei se regăsește și compania austriacă TIBA Beratungs und Beteiligungs GmbH, reprezentată de antreprenorul Florentin Banu, fondatorul lanțului Artima.
Prospectul IPO-ului poate fi accesat la acest link.