Triunghiul business al personalizarii: Cum si ce alegi pentru a atrage clienti

Personalizeaza, sau dispari de pe piata – la doar cateva luni distanta de 2017, marketerii si ownerii trebuie sa reuseasca sa se apropie din ce in ce mai eficient de consumatori si sa ii trateze ca indivizi, separati de masa. Cum reusesti acest lucru, dar si care sunt riscurile?

Intr-un studiu recent, 80% dintre consumatori au spus ca primesc continut irelevant pentru ei, pe Internet. O statistica care ridica multe semne de exclamare, cu atat mai mult cu cat 53% dintre marketeri au declarat ca ei considera ca ofera experiente personalizate catre clientii lor. Acestia din urma insa nu doresc sa isi piarda timpul cu oferte irelevante – vor produse asa cum viseaza ei, sau chiar mai bune, sa fie expusi la oferte pe care doresc cu adevarat sa le cunoasca.

Acest tip de personalizare a incoronat Amazon ca cea mai eficienta platforma ca targetare a clientilor, si subliniaza perfect de ce personalizarea nu poate fi ignorata, in lumea mobila (si in viteza) de astazi.

Personalizarea Web este inca relativ noua. Tehnologiile nu sunt pe intelesul tuturor si deseori au fost in afara bugetelor companiilor, daca nu te numesti Nike sau Amazon. Insusi felul in care este gandit Web-ul poate reprezenta o provocare, datorita unor factori precum useri anonimi, viteza, diferenta de fusuri orare si lipsa de date pe care sa le analizezi. Multe dintre acestea, din fericire, s-au schimbat de-a lungul anilor.

Evident, pentru a reusi, companiile trebuie sa selecteze instrumentele cele mai potrivite pentru modelul de business propriu si scopurile lor.

Citeste si:
Tamari, SimilarWeb: Instrument pentru a "impinge" produse catre client
Nitzan Tamari, SimilarWeb: Ce...
Citeste si:
Primele semne de sarcina
Primele semne de sarcina

Odata ce reusesti sa personalizezi mesajele, beneficiile sunt de netagaduit. VentureBeat Insight subliniaza ca 39% dintre companii au inregistrat o crestere de cel putin 20% in metricele care conteaza cel mai mult pentru business-ul lor si 87% dintre companii au inregistrat o crestere de cel putin 5%. Odata cu personalizarea mesajului, companiile inregistreaza o crestere importanta a ROI.

OK, si cum sa personalizez?

Peste jumatate din marketerii companiilor B2C la nivel global se bazeaza pe software de web analytics, customer relationship management (CRM) si content management systems (CMS) pentru a-si automatiza si perfectiona eforturile digitale.

Conform datelor, 68% dintre respondenti spun ca au instalat software de analiza, urmat de CRM (61%) si CMS (55%), pentru eforturile de personalizare. In contrast, doar 5% din business-uri au spus ca nu au investit intr-o tehnologie care sa faciliteze acest mod de a lucra.

Tot interesant este ca doar 18% dintre marketeri folosesc analiza predictiva pentru personalizare, o disciplina despre care multi marketeri discuta in prezent ca fiind ceva pozitiv.

Citeste si:
Forta de munca fluida, in era digitala: cat de aproape este viitorul?
Forta de munca fluida, in era...

In iulie 2016, un studiu al Forrester Consulting si Persado subliniaza ca 67% dintre marketerii din SUA si Europa de Vest folosesc date de comportament pentru a construi continut targetat pe baza emotiilor si dorintelor utilizatorilor – un lucru care ar trebui facut, de altfel, de majoritatea companiilor care vand ceva.

Ce este insa critic relevant pentru a reusi, este sa ai acces la tehnologiile necesare. Un alt studiu, de data aceasta din martie 2016, realizat de Demand Metric si Seismic, arata ca majoritatea business-urilor esueaza sa personalizeze pentru ca nu au la indemana instrumentele necesare.

Tinerii, in mod special interesati de targetare

Clientii mai tineri vor sa fie tratati individual – au crescut cu servicii ca YouTube, Amazon si Apple, in care aproape nicio alta persoana nu are aceleasi nevoi ca ale altcuiva.

Sa luam un exemplu practic – cafenelele. Acestea sunt de mult timp locuri in care nu doar iei o cafea, ci te si exprimi (in localurile bune – n.r.). Poti cere sa iti suplimenteze cantitatea de lapte, sau sa ceri un altfel de zat. Baristas ofera, la propriu, mii de feluri de cafea, toate putin diferite.

Citeste si:
Yahoo lucreaza la o tehnologie de personalizare a continutului web...
Yahoo lucreaza la o...

Cu toate acestea, personalizarea excesiva poate avea si laturi negative. De exemplu, intr-o cafenea care ofera bauturi la preturi premium, clientii au dreptul sa personalizeze meniul asa cum doresc ei – inclusiv gustarile.

Sa zicem ca, intr-o dupa-amiaza, un client cere un sandvis cu ton – si apoi cere ca acesta sa fie personalizat, sa fie servit alaturi de o omleta. Comanda se intoarce la micuta bucatarie, unde bucatarii pierd timp pentru ca omleta nu se afla in meniul de pranz. Cat timp pregatesc portia personalizata pentru clientul dispus sa plateasca premium pentru acest lucru, altii asteapta la coada si devin nerabdatori – unii dintre acestia nu vor mai reveni sau, mai rau, vor lasa review-uri negative pe retele sociale.

Si asta, doar pentru ca s-a incercat o personalizarea “prea adanca”, cu prea putine resurse.

Cafeneaua are trei alegeri – ori transmite clientului ca nu poate personaliza astfel comanda, ori strica experienta altor clienti, ori ridica preturile si mai mult pentru a putea angaja mai multi oameni. Este un triunghi – bun, rapid sau ieftin? Se spune ca poti alege doar doua dintre acestea. Triungiul personalizarii.

Business-urile digitale au marele avantaj de a putea cel mai bine si usor balansa toate cele trei aspecte.

Vino la evenimentul IMWorld pentru a afla informatii esentiale de la speakeri de renume international despre personalizare – importanta, ponturi, instrumente necesare si, bineinteles, rezultate.

Sursa foto: Shutterstock: Ollyy

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri