eMag, cel mai mare magazin online din Romania, a investit in 2017 circa 63 de milioane de euro in angajati, dezvoltarea tehnologiei si automatizari logistice, o suma record pentru compania care a atras in ultimii cinci ani capital strain in cuantum de 203 milioane de dolari.

“Oamenii muncesc in Romania cel putin la fel de mult ca cei de afara. Oamenii sunt inteligenti si poate mai creativi decat cei de afara. Ne punem intrebarea: de ce nu castigam ca cei din afara? In primul rand, capitalul. Noi nu avem atat ca in afara. Si doi, educatia financiara a oamenilor –si nu vorbesc de cei de la sate, cat inclusiv la nivel inalt, la business-urilor. Ai nevoie de atractia capitalului pentru dezvoltare – investitii straine in companiile romanesti. Dai niste share-uri, o parte de control eventual, si acesta te ajuta sa te dezvolti. Iar cifrele noastre sunt un rezultat al investitiei atrase”, spune Iulian Stanciu, CEO si actionar al companiei, care continua spunand ca suma de bani atrasa a fost investita, partial, in angajati – 2 mil. de euro.

Compania a investit 10 mil. euro in automatizari logistice. Costul de depozitare calculat pe produs, chiar daca salariile au crescut, a scazut. “Acest lucru ne permite si sa avem preturi bune, dar si sa crestem salariile si sa ne dezvoltam. Este un joc capitalist in care am intrat acum cateva zeci de ani, dar abia acum incepem sa il deprindem in Romania”.

eMag a mai investit 27 de milioane de euro in dezvoltarea tehnologiei in ultimii ani si 24 de milioane de euro in dezvoltarea internationala – Bulgaria, Ungaria si Polonia.

Per total, in 2017, compania a investit 63 de milioane de euro.

"Nu am avut niciun mesaj de la Amazon, cred ca este o companie exceptionala, dar nu ma intereseaza sa vand catre ei", spune Iulian Stanciu, dezmintind zvonurile pe aceasta tema.

Citeste si:
Amenintarile financiare in 2020: domeniile fintech, mobile banking
Amenintarile financiare in...

Investitie pe termen lung – un depozit nou de 65 mil. euro

Este o investitie pe termen lung, finantata partial de catre eMag si de banca. In prima faza, investitia va fi de 65 de milioane de euro. Investitia va atrage 4.000 de locuri de munca noi, un teren de o suprafata de 600.000 mp. Investitia totala a companiei, inclusiv tehnologie, dezvoltare internationala si in oameni se va ridica la peste 120 de milioane de euro.

Depozitul va fi gata in decembrie anul acesta.

Clientii eMag si trafic

Compania are in total 7,57 milioane de clienti in cele patru tari, 4,26 milioane fiind in Romania. In Ungaria, numarul clientilor depaseste 1,6 milioane clienti.

Clienti noi in 2017: 1,7 milioane clienti noi, dintre care 800.000 in Romania.

Citeste si:
SUA: 40% din achizitiile de Black Friday s-au facut de pe mobil
SUA: Aproape 40% din...

Traficul: 38 milioane de vizite in martie 2017, o crestere de la 27 milioane in martie anul trecut.

Ponderea traficului mobil s-a ridicat la 68% in martie 2018, comparat cu 62% cu un an in urma.

Total aplicatii eMag instalate: 1,16 aplicatii – 810.000 aplicatii Android, restul iOS.

Numarul de produse in marketplace s-a triplat, la 3,2 milioane, fata de ianuarie 2017. Compania a depasit 10.000 de selleri, fata de 2.372 in ianuarie 2017. Circa 800 de selleri noi intra in eMag Marketplace, lunar – in medie 40 de selleri zilnic.

Citeste si:
VTEX atrage 140 de milioane de dolari investitii
VTEX atrage 140 de milioane...

Programul Deschide Romania, adresat micilor antreprenori locali, a atras 772 de selleri care au postat peste 129.000 de produse. Deschide Romania a generat vanzari de 2,1 milioane de lei.

Marketplace-ul acopera 50% din numarul de produse vandute din eMag.

Gama de produse a eMag

Daca acum 5-6 ani compania era specializata pe IT, acum eMag are 3,4 milioane de produse in stoc, din game extrem de diferite.

Categoriile cu cresteri mari: telefoanele, electrocasnice mari si mici, televizoarele, gadget-uri, jucarii si produsele auto. Categoriile cu potential mare de crestere: zona de fashion, bricolaj si mobila, zona de sport si ingrijirea personala si cosmetice.

Servicii noi ale eMag

Serviciul de livrare in interval orar, momentan disponibil doar in Bucuresti, a ajuns la 24% pondere total din livrarile efectuate in Capitala. “Am inceput teste la nivel national, la Brasov si la Cluj in prezent, si din septembrie vom incepe in toate orasele resedinta implementarea serviciului”, spune Iulian Stanciu.

Totodata compania introduce 6 intervale de 2 ore pentru livrare, incepand cu ora 09:00 pana la ora 21:00. Serviciul va fi disponibil inclusiv sambata si duminica, urmand a fi lansat in august. In prezent exista trei intervale de trei ore.

eMag a introdus si comanda pana la ora 24 cu livrare a doua zi, inclusiv sambata si duminica. Serviciul este in teste in Bucuresti, urmand a fi lansat oficial luna aceasta.

Incepand cu luna octombrie, compania va incepe sa vanda si sa incarce cartele prepaid. In ceea ce priveste cardul cobrand eMag-Raiffeisen, au fost emise 10.000 de carduri in 6 luni.

Rezultate financiare eMag

eMag a generat in 2017 afaceri de 2,58 mld. lei, crestere cu 28% fata de anul trecut. In compania Dante (Romania, Bulgaria, Ungaria) – 3,31 miliarde. In tot grupul eMag, afacerile s-au ridicat la 4,06 miliarde de lei, crestere cu 30% (include FashionDays, Conversion, Depanero, PCGarage etc.).

“Romania a devenit un hub regional de eCommerce si incercam sa exploatam acest lucru, sa iesim in afara mai mult si noi si sellerii din Marketplace. Tehnologia este valul care vine la nivel global – primele 8 companii din lume sunt din tehnologie. Numarul de clienti si cifra de afaceri sunt un rezultat al investitiilor in tehnologie pe termen lung. Marketplace-ul ramane un model cu potential, aduce valoare si pentru clienti si pentru selleri”, incheie Iulian Stanciu.

Strict pe business-ul din Romania, compania a fost pe profit.
"Nu avem neaparat ca obiectiv profit overall, ci de la tara la tara, business cu business. FashionDays se apropie de breakeven, astfel incat probabil in 2 ani de zile vom fi pe plus".

Cifra de afaceri a eMag pe 2018 va creste cu 20%, atat in Romania cat si la nivel la grup.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
eMAG construieste un depozit de 300 de milioane de lei