Mii de comercianți au luat calea online-ului odată cu declararea stării de urgență pe teritoriul României, pentru a-și putea continua activitatea în condițiile impuse de restricțiile autorităților. Netopia Payments, unul dintre cei mai mari procesator de plăți din țara noastră, precizează într-un interviu acordat wall-street.ro, că ultimele două luni au fost marcate de un flux ridicat de cereri din partea comercianților doritori să facă pasul în online.

”În această perioadă sunt foarte mulți comercianți care vor să își integreze serviciul de plată online pentru a-și putea desfășura activitatea în continuare. Astfel, numărul magazinelor nou înrolate în platforma NETOPIA Payments a crescut semnificativ la o medie zilnică de circa 100 de noi parteneri în ultimele două luni, dar am avut și zile în care am primit și 200 de solicitări noi”, precizează reprezentanții companiei pentru Wall-street.ro

În ceea ce privește volumul plăților online, acesta s-a dublat în aprilie 2020 față de aceeași lună a anului trecut, în timp ce luna martie a înregistrat un avans de 30%.

Plățile în rate înregistrat o scădere față de perioada similară a anului trecut.

”Acest lucru poate fi explicat de numărul mare de comercianți care au intrat în online, din industrii unde oricum valoarea medie a coșului de cumpărături era mai mică. Totodată, deși în total s-a cheltuit mai mult, fiecare persoană a început să economisească în contextul actual, și prin urmare valoarea cheltuită a fost mai redusă”, adaugă reprezentanții companiei.

Declarațiile reprezentanților NETOPIA sunt întărite și de raportările făcute de către platformele de e-commerce, MerchantPro, o platformă locală Saas( Software as a service) a anunțat o creștere de 300% a numărului de conturi create în luna aprilie, printre comercianți numărându-se chiar și brutării, conform unui interviu oferit de Arthur Rădulescu, fondator MerchantPro, pentru wall-street.ro.

Tot în luna aprilie, magazinele online găzduite de platforma de e-commerce Gomag au avut peste 120.000 de comenzi ce au însumat 60 de milioane de lei, valoare de două ori mai mare decât în luna martie.

Trendul a fost impulsionat și de campaniile desfășurate de jucatorii din industrie, de exemplu, Vtex, furnizor global al platformei unificate de comerț pentru companii mari, cu operațiuni în 39 de țări, a lansat un parteneriat cu F64 și Frisbo, pentru implementarea unei soluții de eCommerce complete.

Despre ideea din spatele parteneriatului, Cristi Movilă, country manager Vtex România, a povestit în cadrul podcastului Commerce School of the Future pe care îl poți asculta mai jos:

Citeste si:
Romanii pot cumpara masini si vacante platind cu Bitcoin
Romanii pot cumpara masini si...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Citește și
Platforma FamShop a lansat magazinul virtual ca aplicație mobilă
Setari Cookie-uri