”60% din traficul offline acum cumpără efectiv când se află în magazin. Românii nu mai merg în magazin doar să se uite. La startul crizei, evident, toată lumea cumpăra online. Acum România se întoarce spre offlline, oamenii fac tot mai multe cumpărături fizice”, subliniază managerul furnizorului de soluții eCommerce.

Cristi Movilă avertizează magazinele online că, în ciuda creșterii explozive din primele luni ale pandemiei, vor ajunge în curând să își piardă clienții dacă nu fac nimic pentru a-i reține.

Dacă nu faci nimic, nu se păstrează nimic din creșterea câștigată în pandemie. Este nevoie de o strategie de retenție a clienților.

”Am văzut magazine care au crescut foarte mult în volume, chiar și de șapte ori, dar care ulterior nu au făcut nimic și volumul a scăzut sub cel dinaintea pandemiei. Volumele se pot păstra, însă doar dacă le oferi o experiență bună acelor utilizatori care cumpără pentru prima dată – forțați de pandemie”, spune Cristi Movilă.

Potrivit acestuia, chiar dacă volumele de vânzări în piața de eCommerce s-au dublat sau chiar s-au triplat, în medie, în timpul pandemiei, până la finalul anului creșterea se va tempera. Acesta arată că apetitul de cumpărături al clienților se menține ridicat în pandemie, însă trebuie stimulat prin oferte speciale, așa cum de exemplu s-a întâmplat în țări precum Columbia, unde, cu sprijinul guvernului, retailerii online au avut zile speciale de vânzări fără TVA.

Citiți și Ce impact are pandemia de COVID-19 asupra vânzărilor online

Cristi Movilă a participat la ecomTEAM 2020, eveniment organziat de wall-street.ro, powered by FAN Courier, VTEX (Main partner), eMAG (gold partner), UniCredit Bank (gold partner), P3 Logistic Parks (gold partner), Gun Media (silver partner), Retargeting (silver partner), DWF (silver partner), CBRE (silver partner), Merchant Pro (silver partner), Plăți Online (sponsor), Canopy (sponsor), Veranda Mall (sponsor), Libris.ro (supporting partner), ARMO (supporting partner). Parteneri media: Cariere, Retail-Fmcg.ro, SmartBill, eComJobs.

Sursa foto: Shutterstock