Reprezentantul MerchantPro punctează faptul că trendul ascendent înregistrat de comerțul online odată cu intrarea în starea de urgență a continuat și după relaxarea restricțiilor, iar ecoul vânzărilor spectaculoase pe care le-a înregistrat industria a ajuns și la urechile celor care au evitat intrarea în online.

”Un aspect interesant îl reprezintă interesul în continuare crescut pentru intrarea în online al unui număr foarte mare de magazine care până acum se rezumau strict la zona de offline. În perioada de început cred că au fost în special magazine mici care au făcut pasul, dar în ultima perioadă vedem și jucători de talie medie sau chiar jucători mari care fac pasul spre comerțul online”, precizeaza Arthur Rădulescu.

Citește și Jeflea, UniCredit: eCommerce-ul, o prioritate pentru 80% din companii

E-commerce-ul, devenit un Făt-Frumos

Reprezentantul MerchantPro caracterizează evoluția e-commerce-ului ca fiind una de tip ”Făt-Frumos”, industria înregistrând o creștere în ultimele 6 luni pe care fără contexul actual ar fi atins-o în 3-4 ani.

”Cred că este o creștere ireversibilă. Cei care au venit în online cu magazinul vor rămâne și nu vor mai reveni la modelul de business dinainte de pandemie (...) A fost o lecție foarte dură prin care au trecut cu toții și nu se va mai întâmpla acest lucru. Putem să ne uităm la tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru și vedem că actualul context schimbă comportamentele de consum, modul de lucru, sunt foarte multe schimbări”, explică Arthur Rădulescu.

Citește și Cristi Movilă, VTEX: Românii nu mai merg în magazine doar să se uite. Aproximativ 60% chiar cumpără

Evoluția pozitivă a e-commerce-ului accelerează și planurile de extindere ale MerchantPro, Rădulescu precizând că în perioada următoare va încerca să consolideze prezența business-ului în Europa, dar în același timp să intre și pe o piață importantă din America de Sud.

”Noi suntem deja prezenți în mai multe țări, avem o evoluție bună în Serbia, Bulgaria, Portugalia. Încercăm să ne consolidăm poziția în Europa, dar în același timp, până la finalul acestui an dorim să dăm startul operațiunilor și în Brazilia”, adaugă Rădulescu.

Arthur Rădulescu a participat la ecomTEAM 2020, eveniment organziat de wall-street.ro, powered by FAN Courier, VTEX (Main partner), eMAG (gold partner), UniCredit Bank (gold partner), P3 Logistic Parks (gold partner), Gun Media (silver partner), Retargeting (silver partner), DWF (silver partner), CBRE (silver partner), Merchant Pro (silver partner), Plăți Online (sponsor), Canopy (sponsor), Veranda Mall (sponsor), Libris.ro (supporting partner), ARMO (supporting partner). Parteneri media: Cariere, Retail-Fmcg.ro, SmartBill, eComJobs.