Găsirea unei oportunități în fiecare situație cu care ne confruntăm este cea mai importantă lecție pe care anul 2020 ne-a oferit-o, consideră Doina Vilceanu. Însă, ca un antreprenor să poată realiza acest lucru, trebuie să înțeleagă modul în care mediul de afaceri s-a schimbat, în așa fel încât să se poată alinia la cerințele pieței și să reacționeze cât mai rapid prin oferirea serviciilor și a produselor pe care noile obiceiuri de consum le cer.

”În 2020 s-a vorbit foarte mult despre pivotarea către online, în așa fel încât afacerile să rămână prezente și active în piață. Pentru ContentSpeed, acest lucru a însemnat o accelerare considerabilă a activității și nu numai. Am asistat la o modificare a viziunii antreprenorilor. Daca până acum eram ca niște predicatori care explicau cât de important este online-ul, situația de anul acesta a pus foarte multe companii, medii și mari, în postura de a conștientiza rolul vital pe care acest canal de vânzare îl are”, precizează Doina Vîlceanu.

Citește și Silvia Ionescu, Banca Transilvania: Plata în rate rămâne în continuare o metodă preferată de români

Pentru că tranziția către online a devenit o necesitate în anul 2020, companiile înțelegând cât de important este acest canal de vânzare, furnizorii de soluții software pentru e-commerce precum ContentSpeed au fost impulsionați să accelereze lansarea de noi produse.

”Am creat noi servicii enterprise class: business analysis, strategie de transformare digitală, aplicație de mobil. Aceste noi linii de business au contribuit la o creștere de 45% a cifrei de afaceri de anul acesta, până la aproximativ 1,35 milioane de euro”, precizează Doina Vîlceanu.

Citește și Românii de la Frisbo se extind în cinci noi țări și anunță o creștere de 95% de la an la an

Pentru anul 2021, ContentSpeed își propune să investească major în dezvoltarea platformei și a noilor linii de business, respectiv Alegra MobileShop și Marketplace, și să se concentreze pe departamentele care oferă consultanță și strategie de business.

Trendurile care vor domina comerțul online în următorii ani

Vă prezentăm mai jos trei trenduri care, în opinia reprezentantei ContentSpeed, vor domina piața de e-commerce în următorii ani:

  • Vor apărea noi verticale de business și noi jucători mari surpriză, cum este digitalizarea companiilor de distribuție. De aici vin cele mai mari surprize în eCommerce. Retailul tradițional care se baza pe locațiile fizice din mall-uri se digitalizează forțat, însă recuperează decalajul față de jucătorii online adoptând o strategie omnichannel și multă inovație. O altă verticală interesantă care intră acum în eCommerce este reprezentată de producători. Aceștia preferă să nu vândă direct către consumatorul final pentru a nu canibaliza rețeaua de distribuție, însă pot genera comenzi direct către ei.
  • Deja un trend global: business colaborativ. Cu alte cuvinte „marketplace”. Tot mai mulți jucători de diferite domenii preferă să se asocieze în marketplace-uri tematice.
  • Fidelizarea clienților. Cred că tot mai multe afaceri au înțeles importanța vitală a loialității clienților. Acum, în pandemie, când nu mai erau disponibile căile obișnuite de a atrage clienți noi, cei existenți au devenit prioritari. De altfel, este mult mai eficient să investești în fidelizare decât în atragere de noi clienți. Ne așteptăm la strategii și acțiuni tot mai inovatoarea în această direcție.