Sectorul de e-commerce își va continua creșterea și anul acesta, după un an 2020 cu un avans estimat în jurul a 30%. Cu toate acestea, Ion Sturza, proprietar Elefant.ro și al fondului de investiții Fribourg Capital, consideră că nu avem motive de optimism dacă privim atât spectrul politic cât și cel economic.
Sturza speră ca industria de e-commerce din România să atingă o creștere de două cifre anul acesta, nefiind convins de ideea unei creșteri precum cea estimată pentru anul 2020, respectiv 30%.
”Dacă analizăm atât spectrul politic cât și cel economic, nu există un element care să ne dea motive de optimist. De ce să fim optimiși?”, se întreabă Sturza în cadrul unei discuții despre evoluția pieței de e-commerce în următoarele luni, purtată în cadrul evenimentului European Digital Commerce, powered by VTEX.
Proprietarul Elefant.ro consideră că a fost ”o intoxicare masivă a consumatorului cu digital”, referindu-se la schimbările aduse de restricțiile impuse de pandemie, respectiv lucratul de acasă, școala online și consumul mai mare de servicii bazate pe online streaming.
Citeste si:
”Odată cu eliminarea restricțiilor va fi un fel de detoxifiere”, consideră Sturza, care punctează totuși o creștere a e-commerce-ului pentru următoarele luni comparativ cu 2019.
Viitorul e-commerce-ului, în opinia sa, se bazează pe un ecosistem deschis, în care antreprenorii trebuie să se concentreze mai mult pe integrarea soluțiilor și nu pe dezvoltarea lor in interiorul companiei.
”Nu are niciun sens să dezvolți in-house, pentru că sunt zeci de mii de soluții mai ieftine și mai bune. Intelectul trebuie să se indrepte spre zona de integrare, nu are sens să ții mii de programatori care la finalul zilei să arunce la cos ceea ce au făcut. Sunt alții care fac mai ieftin și sunt și mai buni” adaugă Sturza.
Sursa foto: UDR Ovidiu
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: