Nu știu dacă ai auzit de "bucătăriile fantomă". Este un trend care a început în Statele Unite și care acum vede o creștere mare și în Europa.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, expert în antreprenoriat și fondatorul TBF.

Mai precis, restaurante care fac doar livrări prin platforme și nu au locații fizice de unde să poți merge să cumperi.

Dar aceste bucătării nu prepară mâncare doar pentru un singur brand. Pot să prepare pentru 20, 30 sau chiar 40 de branduri. În aceeași bucătărie. Folosind aceeași materie primă.

Ei bine… asta face posibil ca orice influencer să își pornească propriul fast-food fără să știe nimic despre mâncare, fără să aibă niciun pic de control pe materia primă, pe modul de preparare sau în ce privește igiena.

Este posibil să fi auzit de Mr. Beast (cel mai mare YouTuber), care a lansat 1.000 de locații de burgeri în toată SUA în același timp. A făcut asta prin bucătării fantomă.

Bucătăriile fantomă pot să inunde aplicațiile de delivery cu sute de branduri noi (care nu au nimic altceva în spate decât un nume și un logo), pentru a avea mai multe șanse să cumperi de la ei.

Controlul calității și al igienei în aceste bucătării este foarte greu de făcut. În primul rând statul nu are destul de mulți oameni care să le verifice; se focusează pe brandurile mari, cu expunere stradală sau la mall.

În al doilea rând habar nu ai unde este acea bucătărie de unde ai primit mâncarea.

La fel cum industria de suplimente a fost umplută de mii de branduri de care nu ai auzit niciodată, pentru că tot ce aveau de făcut "antreprenorii" era să sune la producător și să trimită un design de etichetă.

La fel se întâmplă în acest moment cu mâncarea.

Și mai mult… restaurantele care chiar își fac treaba bine, nu pot concura la preț cu aceste bucătării fantomă. Iar partea de reglementare a acestor activități cu siguranță va fi realizată de stat mult prea târziu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri