Al doilea cel mai lung pod rutier din România, inaugurat. Cât de mare a fost investiția

Sursǎ foto: Facebook.com / Sorin Robu

Al doilea cel mai lung pod rutier din România, inaugurat. Cât de mare a fost investiția

Cuprins Articol:

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Buzău anunţă recepţia finală şi deschiderea circulaţiei pe podul peste râul Buzău, nodul rutier Buzău Est, al doilea cel mai lung pod rutier din România, cu o lungime de peste 1,3 kilometri, parte din lotul 1 Buzău - Vadu Paşii al Autostrăzii A7, transmite Agerpres.

Podul face parte din Autostrada A7

Potrivit DRDP Buzău, vineri, începând cu ora 10:00, este programată întrunirea Comisiei de preluare a părţilor de construcţie executate în cadrul contractului "Execuţie Lucrări Autostrada Ploieşti - Buzău, Lot 3: Pietroasele - Municipiul Buzău, km 49+350 - km 63+250". Ulterior, podul va fi dat în circulaţie.

"Vizate sunt lucrările aferente nodului rutier Buzău de la km 62+200, care asigură descărcarea traficului rutier prin bretelele (Focşani - Buzău) şi (Brăila - Focşani) în cele două sensuri giratorii din DN (2B), precum şi secţiunea km 62+900 - km 63+250, în vederea recepţiei finale. Astfel, începând cu ora 12:00, circulaţia rutieră va fi oficial deschisă pe podul peste râul Buzău, inclusiv pe sensurile giratorii de descărcare în DN2B, în zona Buzău Est", informează DRDP Buzău.

Cu o lungime de peste 1.3 km, podul de la Vadu Paşii este al doilea ca lungime din România, valoarea lucrărilor ridicându-se la peste 689 milioane lei.

„Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău - Vadu Paşii al Autostrăzii A7 şi reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul ţării. Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, iar valoarea contractului depăşeşte 689 milioane de lei fără TVA”, arată DRDP Buzău.

„Deşi lucrările au presupus soluţii tehnice complexe şi au fost parcurse provocări logistice, structura finală corespunde cerinţelor de siguranţă şi funcţionalitate. Odată cu deschiderea podului, circulaţia va fi permisă şi pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B spre Brăila, parte din reţeaua strategică de transport”, continuă sursa citată.

„Deschiderea acestei infrastructuri va permite redirecţionarea traficului de tranzit de pe podul Mărăcineni şi centura nordică a municipiului Buzău, contribuind direct la fluidizarea circulaţiei şi creşterea siguranţei rutiere într-una dintre cele mai intens circulate zone ale judeţului", au transmis autoritățile locale.

A început modernizarea DN 25, inclusiv conexiunea cu A7

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi, Costel Fotea, a declarat că a dat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a drumului naţional DN25, pe tronsonul care va face legătura între Galaţi şi Autostrada Moldovei, investiţie în valoare de 370 milioane de euro, derulată cu bani europeni.

"Conectăm Galaţiul cu Autostrada Moldovei. Am dat ordinul de începere a lucrărilor - proiectare şi execuţie - pentru cea mai mare investiţie din judeţul Galaţi din ultimele decenii: modernizarea DN 25, un proiect finanţat cu fonduri europene, în valoare de 370 de milioane de euro. Acest pas important vine după ce firmele câştigătoare ale licitaţiei au depus garanţia de bună execuţie, reprezentând 5% din valoarea totală a investiţiei. De acum, constructorii au la dispoziţie 36 de luni pentru atingerea obiectivelor propuse: 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 30 de luni pentru execuţia propriu-zisă a lucrărilor", a anunţat Costel Fotea, într-o declaraţie de presă.

Tronsonul de drum va fi modernizat pe ruta Galaţi, Movileni, Şendrenii Vechi, Traian, Braniştea, Vasile Alecsandri, Independenţa, Piscu, Tudor Vladimirescu (intersecţia cu DN25A).

Conform proiectului finanţat cu fonduri UE, drumul va fi lărgit la patru benzi pe o distanţă de 40 kilometri, 12 poduri şi pasaje vor fi modernizate sau reconstruite, vor fi configurate 23 de sensuri giratorii în localităţi şi un nod rutier major la Hanu Conachi - legătură rapidă spre Tecuci şi Autostrada Moldovei (A7).

"Prin urmare, această investiţie nu înseamnă doar o infrastructură rutieră modernă, sigură şi eficientă, ci şi locuri de muncă pentru mii de angajaţi din judeţul Galaţi şi noi oportunităţi pentru investitori. Mulţumesc încă o dată Ministerului Transporturilor şi CNAIR că au înţeles cât de important este acest proiect. Ne ţinem de cuvânt, dezvoltăm judeţul Galaţi", a mai spus Costel Fotea.

Contractul de lucrări a fost adjudecat de o asociere de firme gălăţene cu experienţă: Tancrad (lider), Arcada Company, Citadina 98, ADD Global Design, Primacons Group, Oldroad Construct şi Creative Road Design, alături de mai mulţi subcontractori.

Personalizate pentru tine