Acționarii companiei aeriene de stat au votat majoritar favorabil pentru dublarea remunerației primită de membrii Consiliului de Administrație TAROM, scrie Boardingpass.ro.
Începând cu jumătatea lunii iunie 2024, TAROM are un Consiliu de Administrație (CA) cu mandat de patru ani, după o perioadă îndelungată în care conducerea a fost asigurată de administratori provizorii, mulți dintre aceștia fără experiență relevantă în domeniu.
În ultimul deceniu, numirile în CA-ul TAROM au fost, în mare parte, influențate politic, fiind făcute de miniștrii Transporturilor, principalul acționar al companiei.
Deși în prima jumătate a anului trecut a fost organizat un concurs pentru selectarea unor profesioniști, șase din cei șapte membri actuali ai consiliului au legături directe cu fosta conducere politică a ministerului și ocupaseră deja funcțiile anterior, pe mandate temporare, detalii aici.
La momentul numirii cu mandatul complet, fiecare membru al Consiliului era remunerat cu 12.500 de lei brut lunar. Însă, aproape un an mai târziu trei dintre cei patru acționari ai TAROM au votat în favoarea dublării indemnizației, aceasta ajungând la 24.148 de lei brut pe lună.
Citește materialul integral pe BoardingPass.ro.
Ministrul Transporturilor: Voi discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului şi voi lua o decizie privind comasările,unde e posibil
"Optimizarea activităţilor şi reducerea cheltuielilor reprezintă una dintre priorităţile acestui mandat. Voi discuta cu directorii companiilor din subordinea ministerului şi după aceea voi lua o decizie privind comasarea unor companii acolo unde este posibil şi unde nu, reducerea cheltuielilor la companiile care nu pot fi comasate. Acestea sunt doar câteva dintre reperele mandatului pe care îl preiau astăzi şi pe care, cu sprijinul dumneavoastră, sunt singur că le voi putea duce cu succes la îndeplinire", le-a transmis Ciprian Şerban senatorilor şi deputaţilor din comisiile reunite pentru transporturi şi infrastructură.
În sectorul aerian, viitorul ministru are în plan identificarea unor noi oportunităţi în piaţă, pentru ca acest domeniu să facă faţă celorlalte moduri de transport. În cazul companiei TAROM, se va continua aplicarea planului de eficientizare aprobat de Comisia Europeană.
"Ne dorim să lansăm şi proceduri pentru construirea unui nou terminal pe Aeroportul Henri Coandă. Avem în vedere inclusiv dezvoltarea reţelei terminal CARGO pe aeroporturile din România", a mai declarat Ciprian Şerban.