Consiliul de Administratie al TAROM l-a numit luni pe Wolff Werner-Wilhelm in functia de director general interimar al companiei, mandatul fiind de patru luni.

"Compania TAROM informeaza ca, in urma sedintei de astazi (luni - n. r.), 20 noiembrie 2017, a Consiliului de Administratie al companiei TAROM, in temeiul Legii 31/1990 a societatilor, Wolff Werner-Wilhelm a fost numit in functia de director general TAROM, cu mandat interimar pentru o perioada de patru luni. Decizia vine ca urmare a evaluarii mai multor candidaturi inaintate catre Consiliul de Administratie TAROM", potrivit unei informari a operatorului national aerian, scrie Agerpres.

Wolff Werner-Wilhelm este al cincilea director general interimar care se va afla la "carma companiei" in 2017, el inlocuind-o pe Ileana Daniela Dragne, care a demisionat miercuri, 15 noiembrie, din functie, invocand "probleme personale".

"Ieri dimineata (miercuri - n. r.) Daniela Dragne si-a dat demisia, motivul invocat fiind problemele personale. Luni se intruneste Consiliul de Administratie (al TAROM - n. r.) pentru alta nominalizare", au declarat joi surse din domeniu.

Daniela Dragne l-a inlocuit, la randul ei, pe Florin Susanu, inaintea caruia au mai fost Dan Plaveti si Eugen Davidoiu.

TAROM se afla intr-un proces de reevaluare si reorganizare, dupa mai multe incidente cu aeronavele companiei si dupa un anunt privind consemnarea de pierderi anul acesta estimate la 207 milioane de lei.

Ultimul incident care a afectat compania s-a petrecut in urma cu doua saptamani, cand o aeronava care trebuia sa efectueze joi, 9 noiembrie, cursa ROT 374 Bruxelles-Bucuresti a necesitat verificari suplimentare la sistemul de navigatie. Dupa evaluarea tehnica a aeronavei, compania TAROM a luat decizia reprogramarii acestei curse pentru vineri, 10 noiembrie, la ora estimata de decolare 10:45 (ora locala). Printre pasagerii aflati la bordul aeronavei se aflau ministrul Apararii, Mihai Fifor, comisarul european Corina Cretu, europarlamentarul Maria Grapini si secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Dragos Titea.

De altfel, Dragos Titea a declarat vineri, la sosirea pe Aeroportul Otopeni, ca fiecare compartiment al companiei TAROM va fi verificat incepand de luni (13 noiembrie - n. r.), iar ministrul Transporturilor a constituit o comisie care va face "putina ordine" in companie.

"Domnul ministru (Felix Stroe, ministrul Transporturilor - n. r.) a dispus o comisie care sa stea alaturi de cei de la compania TAROM, impreuna cu toti factorii de decizie, sa facem putina ordine in companie, deoarece nimeni nu isi mai permite sa lucreze intr-o dezordine si harababura, cum a fost pana acum la TAROM. Ati vazut foarte bine toate problemele care au fost la TAROM si vreau sa va dau doar cateva exemple. Referitor la intarzieri, in anul 2015 am avut 721.000 de lei pierderi, in anul 2016 am avut 2,3 milioane. Sunt si pierderi cauzate de partea tehnica, sunt lucruri normale, care se intampla la toate companiile, dar siguranta pasagerilor este primordiala. De luni vom lua la purificat fiecare compartiment al companiei TAROM", a spus secretarul de stat.

Acesta a precizat ca la nivelul companiei TAROM a inceput si o evaluare a personalului, deoarece "e momentul sa punem osul la munca" pentru a aduce compania acolo unde ii este locul.

"Domnul ministru Stroe iubeste foarte mult TAROM si este foarte implicat. La ora actuala, la nivelul companiei TAROM s-a inceput o evaluare a personalului. Am spus-o si o mai spun: cine vrea sa ramana in TAROM trebuie sa munceasca alaturi de companie, pentru ca e momentul sa punem osul si sa aducem TAROM acolo unde ii este locul", a afirmat Titea.

Saptamana trecuta, la Camera Deputatilor, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, declara ca o comisie numita prin ordin de ministru, condusa de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Dragos Titea s-a mutat la TAROM si isi va desfasura activitatea zi de zi acolo, luand masuri concrete de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activitati si de eficientizare.

"Brandul TAROM trebuie pastrat si trebuie relansat. Am analizat in aceasta perioada situatia de la TAROM. As putea sa va citesc 10 pagini din agenda mea despre TAROM. Ceea ce vreau sa va spun este ca, incepand de astazi, am instituit o comisie condusa de secretarul de stat (in Ministerul Transporturilor - n. r.) Dragos Titea in care sunt inca opt reprezentanti, oameni cu multa cu experienta de la Autoritatea Aeronautica, din minister, din domeniul transporturilor aeriene. Incepand de azi, aceasta comisie, numita prin ordin de ministru, se muta si lucreaza la compania TAROM. Fac o diagnoza a starii companiei - noi stim in linii mari cum stau lucrurile acolo, avem un raport al Curtii de Conturi, avem un raport al corpului de control al prim ministrului vizavi de compania TAROM. Aceasta comisie isi va desfasura practic activitatea zi de zi la TAROM, procedand la masuri concrete, zilnice de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activitati si de eficientizare", a spus Stroe, chemat la audieri in Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor.

Seful de la Transporturi a atras atentia asupra consumului de piese si materiale care este enorm la TAROM, dar si in ceea ce priveste costurile suplimentare pe care le genereaza multe agentii ale operatorului national aerian existente in strainatate care nu-si mai au rostul.

Tot Stroe atragea atentia, recent, la un post de televiziune, ca operatorul aerian national de transport trebuie "subtiat" si eficientizat in privinta cheltuielilor.

"Situatia economica a TAROM-ului nu s-a produs in ultimul trimestru, vine din timp, din ultimii 10 ani. Doua masuri avem, deja le initiem. Prima masura este reorganizarea urgenta a TAROM-ului, inclusiv structura de personal.(...) Am convenit ca, in paralel cu sprijinul nostru, conducerea TAROM si cu sindicatul sa procedeze de urgenta si sa-mi prezinte un plan de restructurare, inclusiv a structurii de personal. TAROM-ul trebuie subtiat si trebuie eficientizat in ceea ce priveste regimul cheltuielilor", a spus Stroe, intr-o interventie telefonica la Realitatea TV.

Compania TAROM are prevazute in proiectul de buget rectificat pierderi de 206,793 milioane lei, de cinci ori mai mari fata de cele 41,21 milioane lei din bugetul publicat in septembrie in Monitorul Oficial.

Conform proiectului lansat in dezbatere pe site-ul ministerului, veniturile totale ale companiei sunt prevazute la 1,149 miliarde lei, iar cheltuielile la 1,356 miliarde lei. In bugetul aprobat, veniturile totalizau 1,24 miliarde lei, iar cheltuielile 1,281 miliarde lei.

Cheltuielile de natura salariala sunt estimate la 142 milioane lei (nivel similar cu cel din bugetul aprobat). Numarul de salariati preconizat la finele anului este de 1.903 persoane (2.067 anterior), iar castigul mediu net lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, se ridica la 6.529,44 lei (5.979,25 lei anterior).

Pentru investitii, proiectul prevede o suma de 262,198 milioane lei, fata de 267,795 milioane lei in bugetul aprobat.

TAROM a inregistrat anul trecut o pierdere de peste 46,9 milioane lei, in crestere cu 71,2% comparativ cu 2015, conform bilantului publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).

In ceea ce priveste cifra de afaceri neta, aceasta a scazut cu 5,6%, la 1,07 miliarde lei, anul trecut. Veniturile s-au diminuat cu 9,6%, la 1,24 miliarde lei. Numarul de salariati a scazut de la 1.880 in 2015, la 1.841 in 2016.

Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane TAROM a fost infiintata in 1954 si a crescut in acelasi timp cu aviatia romaneasca. TAROM isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Din iunie 2010 este membra a Aliantei SkyTeam, din 1993 membra a Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA) iar din 2000 este membra a Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri