Care electrificare: Porsche face cale întoarsă și va lansa un nou Macan pe benzină

Sursǎ foto: Porsche

Care electrificare: Porsche face cale întoarsă și va lansa un nou Macan pe benzină

Cuprins Articol:

Porsche este în plin proces de electrificare al gamei sale de modele, lansând anul trecut actuala generație 100% electrică a SUV-ului compact Macan pentru piața europeană. Acestuia ar trebui să i se alăture versiuni pe baterii ale lui 718 Cayman și Boxster, dar șefii din Stuttgart pregătesc o schimbare de planuri, iar asta a fost deja confirmat de CEO-ul Oliver Blume, scrie Automotive News.

De ce s-a răzgândit Porsche

Forțat de reglementările tot mai stricte în materie de poluare din Uniunea Europeană, Porsche a decis să treacă mai toată gama sa de mașini cu motoare termice pe baterii, dar strategia pare că va fi schimbată din mers. Pe fondul vânzărilor slabe de vehicule 100% electrice, Porsche se pregătește să se bazeze pe motorul cu piston și după 2030, contrar planurilor sale mai vechi.

Astfel, actuala generație a SUV-ului compact Macan cu motoare pe benzină va fi înlocuită de o nouă generație termică nu mai târziu de 2028, a declarat șeful companiei. În martie, Porsche transmitea că Macan-ul va fi disponibil exclusiv ca model electric, explicând însă că se află în faza de dezvoltare un „SUV tipic Porsche” cu motorizare clasică ce ar putea fi gata până la finele deceniului.

Vorbind în timpul prezentării datelor financiare aferente primei jumătăți a anului în curs, Blume a spus că noul SUV de segment B premium va fi disponibil și cu propulsie hibridă, dar și cu motoare termice clasice. El nu a oferit date specifice de lansare pentru fiecare continent și rămâne de văzut ce motorizări vor fi oferite în UE, under Porsche spunea în trecut că trece la modele pur electrice din cauza reglementărilor dure ce nu-i mai permit să vândă versiuni ICE decât în țările europene din afara blocului comunitar pe lângă America sau Asia.

Cel mai probabil, noul SUV va utiliza aceeași platformă pe care grupul VAG a dezvoltat-o pentru noua generație a SUV-ului Q5, respectiv arhitectura PPC (Premium Platform Combustion). „Vom grăbi procesul de dezvoltare și lucrăm la un SUV în stilul clasic Porsche, cu o personalitate diferită față de modelul pe baterii”, a mai spus Blume.

Porsche voia să pensioneze complet Macan-ul pe benzină până în 2026

Dacă tranziția către vehicule electrice ar fi mers așa cum și-ar fi dorit Porsche, constructorul german voia să abandoneze complet Macan-ul pe benzină nu doar în Uniunea Europeană, ci și în America de Nord. Astfel, modelul ICE trebuia scos din producție în 2025-2026, iar Porsche s-ar fi concentrat în acest scenariu exclusiv pe varianta BEV inclusiv în SUA, o țară ce a devenit tot mai neprietenoasă cu mașinile electrice sub administrația Trump.

Porsche a simțit încă din 2023 că americanii nu sunt neapărat fanii electrificării pe segmentul premium, dar asta nu înseamnă că un Cayenne electric nu va fi gata prin 2026, conform reprezentanților Porsche. În prezent, Macan-ul este cel mai popular Porsche, urmat de Cayenne. O viitoare variantă pe baterii va fi comercializată cot la cot cu cele hibride și cu motoare clasice pe benzină neasistate de motoare electrice.

„Credem că avem, mai ales pe segmentul SUV-urilor, o gamă completă și flexibilă de modele când vorbim de Cayenne și de Macan cu toate trenurile de rulare pe care le oferim”, a spus Blume. Păstrarea motoarelor pe benzină este un semn că tranziția către electrice se întâmplă într-un ritm mai lent decât a anticipat inițial Porsche, iar constructorul german de lux nu este singurul forțat să reacționeze în timp real la aceste împrejurări.

Pe fondul taxelor vamale de 15% pentru mașinile exportate din Europa în Statele Unite, Porsche și-a ajustat pentru a treia oară în scădere prognoza pentru acest an, arătând anterior că „modelul nostru de business, care ne-a deservit atât de bine în ultimii ani, nu mai funcționează”. Pe cifre, acest eșec se traduce într-un profit operațional de 245 de milioane de dolari în trimestrul al doilea sau o rentabilitate a vânzărilor de 2,6%, cel mai scăzut rezultat al mărcii cel puțin de la oferta publică inițială din 2022.

Personalizate pentru tine