Jaguar Land Rover are șef nou din rândurile Tata Motors

Sursǎ foto: Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover are șef nou din rândurile Tata Motors

Cuprins Articol:

După pensionarea lui Adrian Mardell, care a fost la cârma Jaguar Land Rover vreme de trei ani, grupul indian Tata, cel care controlează JLR, l-a numit pe P.B. Balaji în funcția de CEO. Acesta din urmă a ocupat, până în prezent, poziția de CFO în cadrul Tata, scrie Automotive News.

Cine este noul șef al Jaguar Land Rover

P.B. Balaji, noul CEO Jaguar Land Rover. Sursă foto: YouTube.com / Tata Motors

P.B. Balaji lucrează la Tata Motors din 2017 și este un cunoscător al modului de funcționare intern al grupului JLR. El va prelua frâiele companiei responsabile pentru circa două treimi din veniturile Tata din luna noiembrie a acestui an. Schimbarea de la vârful grupului britanic vine după ce Adrian Mardell, care a avut o carieră de 35 de ani alături de JLR, a ieșit la pensie.

Într-un comunicat de presă, producătorul a transmis că numirea lui Balaji va accelera tranziția grupului pentru a realiza direcțiile planului „Reimagine JLR” care include relansarea mărcii Jaguar ca un producător de mașini electrice de lux, rival direct cu Aston Martin sau Bentley.

Cu o experiență proprie de peste trei decenii în domeniul auto, dar și în FMCG, Balaji va prelua JLR într-un moment dificil pentru britanici. Pe de-o parte, repoziționarea strategică a mărcii Jaguar a provocat un val de critici, iar oprirea producției modelelor actuale s-a tradus printr-o scădere a vânzărilor cu 97% în primul trimestru din acest an. Totodată, din cauza taxelor vamale impuse de administrația Trump, Land Rover și-a oprit exporturile către Statele Unite, una dintre piețele sale vitale.

Chiar și producătorul de SUV-uri premium a bifat un rebranding relativ recent, dar asta nu a putut amâna un prim val de restructurări anunțat la final de iulie. Fenomenul concedierilor și pensionărilor anticipate afectează întreaga industrie. JLR își va anunța rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului fiscal 2026 (care se încheie la 31 martie 2026) pe data de 8 august.

JLR amână lansarea noului Range Rover electric

Primul Range Rover pe baterii ar fi trebuit să sosească anul acesta, conform planului pe care a marșat fostul director executiv Mardell, acesta dorindu-și ca fiecare model JLR să aibă o versiune electrică până la finele deceniului. Cu toate acestea, încetinirea vânzărilor de EV-uri pe mai multe piețe importante au dus la o amânare a lansării Range Rover-ului „verde”, britanicii spunând că vor profita de timpul suplimentar de dezvoltare pentru a rafina și mai mult modelul.

Tot în 2026, cândd va fi lansat Range Rover-ul electric, ar trebui să ajungă pe piață și primul Jaguar nou, o limuzină de mari dimensiuni cu un preț de peste 200.000 de euro. Ulterior, în 2027, Jaguar va adăuga un al doilea model care ar putea fi un coupe, deși un SUV este de asemenea luat în calcul. Pentru a susține această extindere, Tata Motors investește într-o nouă fabrică de baterii în Marea Britanie, investiția semnificativă fiind localizată în Somerset.

Până la lansarea noilor modele, JLR trebuie să se descurce cu taxele vamale care afectează modelele produse în prezent. Cel mai popular Land Rover este Defender-ul, model asamblat în Slovacia alături de Discovery, care este taxat cu 15% la intrarea în America, la fel ca orice alt produs venit din Uniunea Europeană, în urma înțelegerii dintre Trump și Ursula von der Leyen.

Celelalte modele JLR sunt asamblate în Marea Britanie și sunt taxate cu 10%, nivel ce se aplică la primele 100.000 de exemplare exportate. Peste acest plafon, taxele vamale sar la 25%, față de 2,5% cât era impozitul pentru produsele de export pe vremea administrației Biden (inclusiv pentru mașinile din UE).

Conform celor mai recente date financiare, JLR a bifat al 10-lea trimestru pe creștere și a făcut 2,5 miliarde de dolari în anul fiscal anterior. În mod poate surprinzător, însuși Trump a comentat situația de la Jaguar, venind cu o opinie la scurt timp după plecarea lui Mardell. Președintele Statelor Unite a spus că Jaguar este „în dezordine” ca urmare a unei „campanii woke” care a aminit mai degrabă de o prezentare de modă decât de una auto.

Personalizate pentru tine