5 / 6

Dacia D33

Încheiem topul cu o mașină care, deși popularizată în mediul online în ultimii ani, reprezintă, în continuare, o prezență fantomatică în istoria Dacia. Dezvoltată în a doua jumătate a aniilor '90 ca înlocuitor al Daciei Nova, prima mașină proiectată în întregime în România, D33 nu a trecut de faza de proiect. Inginerii de la Mioveni au proiectat mașina, de design ocupându-se italienii de la I.DE.A., din Torino. Rezultatul a fost un prototip care a fost finalizat în 1997 și a trecut printr-un program de teste.


Aspectul lui D33 era modern pentru acea perioadă, cu linii curbe și suprafețe vitrate mari, diferit de orice altă Dacie din trecut. Informațiile despre această mașină sunt contradictorii, mai multe surse oferind date care se contrazic între ele, deși informații despre proiect au apărut, în acea perioadă, și în presa internațională. Se vorbea, în 1998, că o nouă berlină compactă Dacia va beneficia și de motorizări coreene Hyundai - rival al celor de la Daewoo care preluaseră fabrica de la Craiova. Acesta era rezultatul unui joint-venture semnat în 1997, iar D33 ar fi trebuit să ajungă în showroom-uri în 1999-2000.


La acea vreme, Constantin Stroe, președinte Dacia în perioada respectivă, spunea că noul model va putea concura cu alte berline compacte produse de mărci străine, având avantajul prețului. Acesta se învârtea în jurul a 5.000 dolari, conform unor surse. O altă parte a acestui joint-venture prevedea și producția de Hyundai-uri Accent la fabrica de la Mioveni, cât și grupuri motopropulsoare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri