4 / 6

Etapele unui proces de head hunting

Etapele urmate in desfasurarea unui proces de head hunting sunt usoare si aproape banale, este de parere George Butunoiu.

Etapa 1: Are loc intalnirea cu clientul si se stabileste, in functie de afacerile pe care le conduce si atractivitatea domeniului, ceea ce isi doreste. Inca de la inceput se precizeaza cu claritate ce se doreste de la acel om.

Etapa 2:
Se stabileste impreuna cu clientul o lista cu companii in care pot fi gasiti candidatii potriviti si se urmareste pozitiile ocupate de acestia.

Etapa 3:
Se contacteaza „persoanele din acel target list” si se discuta cu ele. Un factor important de luat in calcul, in firmele de head hunting termenul „interviu” este evitat.

Etapa 4: Dupa o prima intrevedere cu candidatii se discuta din nou cu clientul. Dupa analiza primelor doua intrevederi, tinand cont de cerintele fiecarei parti, discutiile sunt reluate.

Etapa 5: Cei mai buni candidati sunt prezentati clientului si au loc intrevederi pentru a stabili cu exactitate care sunt cerintele si responsabilitatile fiecarei parti.

Etapa 6: Este ales cel mai bun candidat care semneaza si contractul de angajare cu respectivul client.

Etapa 7: Dupa incheierea propriu-zisa a procesului de head hunting, firma are obligatia de a pastra legatura atat cu clientul cat si cu noul angajat pentru a se asigura de buna desfasurare a lucrurilor.
Un proces de head-hunting poate dura de la 3 zile pana la cativa ani, sustine Butunoiu.

„Totusi nu e prea „strategic” pentru o firma de head hunting sa prezinte candidatii dupa 3 zile, chiar daca ii stie deja si ar putea sa-i prezinte imediat. De obicei, o face dupa cateva saptamani, o luna, ca sa nu se intrebe clientul de ce a platit atatia bani pe un job pe care head hunterul l-a facut in doua zile”, a adaugat acesta.

Desi aceste etape par usoare la o prima vedere, cea mai dificila parte, in opinia lui Florin Ochiana, o reprezinta convingerea persoanei respective ca este bine sa plece din compania respectiva. „ La nivel de executive nu mai este vorba, atat mult de partea financiara, ci de cu totul alte criterii. Si aici intervine rolul consultantului, care trebuie sa posede in primul rand bune abilitati de vanzare”, sustine Florin Ochiana.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri