2 / 4

Companiile mici fac training pe jumatate de onorariu

Daca, pentru a-si mentine portofoliul, gigantii de pe piata au scazut cu o treime tarifele, pentru firmele mici de training devine din ce in ce mai greu sa respire pe o piata sufocata de recesiune.

Daca inainte de 2009 clientii veneau singuri pentru a-si inscrie candidatii in programe de training, acum licitatiile de proiecte sunt castigate de companiile cu infrastructura si strategie puternice. Asadar, firmele mici au apelat la singura varianta viabila: reduceri masive de preturi pentru aceleasi servicii. Discounturile vor fi mentinute pe toata perioada anului in curs.

“In 2008, cererea de servicii de training si team building era foarte mare - cu alte cuvinte, erau clienti pentru toata lumea. In acest an concurenta intre firmele de training s-a intensificat, tocmai din cauza micsorarii bugetelor de training sau chiar taierii lor. Din acest motiv, oferirea unor discount-uri mai mari fata de anul trecut a devenit o realitate pe piata romaneasca de training”, spune Stavre Gianini, manager al firmei Vision Consulting, cu o cifra de afaceri de 72.000 de euro in 2007, conform Ministerului Finantelor.

Firma si-a fixat tarifele la 170 de euro plus TVA in cazul cursurilor deschise si la 270 de euro pentru doua zile de trasining, de persoana. Cu toate acestea, Vision Consulting inca mai are de recuperat 10.000 de euro de la clienti.

Extreme training, cu afaceri cifrate la 67,5 mii de euro in 2007, ofera o serie de discounturi pentru un numar mai mare de inscireri venite din partea aceleiasi persoane sau companii.

“Anul acesta, fata de aceeasi perioada a anului trecut, am aplicat discounturi foarte consistente, de aproape 50%”, au spus reprezentantii firmei Extreme Training, care si-au fixat onorariul de lista intre 70 si 120 de euro pe zi, pentru o singura persoana.

Gemba Consult, cu afaceri de 53.000 de euro in 2007 a ales acelasi sistem, oferind discounturi de 50%. Cu toate acestea, reprezentantii firmei au declarat ca pana acum nu au resimtit o crestere a numarului de clienti.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri