3 / 4

Care este solutia salvatoare?

Chiar daca afacerile furnizorilor de training s-au comprimat pe primul trimestru, piata are inca nevoie de servicii de instruire si formare. Daca in primele trei luni piata romaneasca se afla intr-o perioada de expectativa, trainerii au reusit sa semneze contracte in al doilea trimestru, mai mici ca valoare fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pe langa valoarea contractelor, diferenta majora resimtita in T2 tine de tipul, durata si continutul training-ului furnizat. Anul trecut, managerii isi trimiteau in grup angajatii la cursuri de managementul talentelor, lidership sau soft skils.

Acum, odata cu micsorarea bugetelor, singurii beneficiari ai cursurilor sunt cativa oameni-cheie, solicitati sa participe la sesiuni deschise, tinute la sediul firmei de training. Cursurile deschise se organizeaza concomitent pentru angajatii diverselor companii si au un cost redus fata de cele particularizate, oferite la sediul clientului.

“In ultimul timp am inceput sa primim un numar mai mare de cereri pentru cursuri deschise. Cauza sunt bugetele de resurse umane mai reduse. Nu mai exista bani suficienti pentru o grupa inhouse, si atunci clientii prefera sa faca o investitie in 2-3 oameni-cheie. La grupe de pana 10 participanti este mai rentabil sa fie trimisi la cursuri deschise decat sa se organizeze o sesiune la client”, a spus Molnar.

Ea a subliniat strategia Human Invest de a amenaja o sala de curs in sediul firmei, fapt care a condus la o scadere a bugetului pentru locatie. Tarifele platite de clienti au scazut astfel cu peste 100 de euro, ajungand la 490 euro per participant fata de 590 euro per participant + TVA.

Firma ABC Training Consulting, cu o experienta de cinci ani in elaborarea si livrarea programelor de training de management financiar s-a adaptat strategiei de furnizare a serviciului catre o singura persoana-client.

“Pentru primul semestru al acestui an am conceput sesiuni de training de scurta durata, adaptate “beneficiarului individual” – adica managerilor si specialistilor din diverse companii, care au avut o optiune personala de pregatire profesionala, pana la “dezghetarea” bugetelor de training ale firmei”, a spus Anda Racsa, manager al ABC Training Consulting.

O alta posibila solutie de iesire din impasul economic vine de la Uniunea Europeana care aloca pana in 2013 aproximativ 4,2 milioane de euro. Banii sunt destinati companiilor care pot contribui la dezvoltarea resurselor umane.

Pana in acest moment, trei mari jucatori – Human Invest, Codecs si Ascendis – si firma Extreme Training au accesat aceste fonduri, urmand ca in toamna lui 2009 si in 2010 sa desfasoare proiecte de training pentru antreprenori (Extreme training) si IMM-uri (Ascendis).

Prin atragerea de fonduri structurale, companiile de training pot scapa pentru o perioada de grija majorarii discounturilor sau a micsorarii tarifelor, intrucat sesiunile de instruire si formare sunt gratuite. Singura dificultate cu care se pot confrunta acestea este castigarea clientilor importanti, prin licitatie.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri