3 / 6

FMCG-ul: o lupta in inchiderea si deschiderea de fabrici

Dupa un an 2008 in care FMCG-ul era efervescent, inova, investea milioane de euro in promovare si crestea ametitor cifrele de afaceri, criza a pus frana dezvoltarii business-urilor, iar industria a asistat la cele mai rasunatoare inchideri de fabrici. Insa, pentru ca este o industrie dinamica si volatila, in contrabalans, noi fabrici au fost ridicate si noi angajati au intrat pe statele “marilor angajatori din FMCG”.

Coca-Cola Hellenic Bottling Company Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala de bauturi non-alcoolice, a anuntat inchiderea unitatii de productie de la Iasi, dupa ce anul trecut a renuntat si la fabrica din Oradea. La inchiderea fabricii, aproximativ 100 de oameni au ramas fara locuri de munca. In prezent, Coca-Cola HBC Romania mai detine trei unitati de productie – Ploiesti, Timisoara si Poiana Negri.

Si Kraft Foods Romania au renuntat la fabrica din Brasov, lasand fara loc de munca cei aproape 400 de angajati. Pe piata berii, InBev a suspendat productia din fabrica de la Blaj, trimitand in somaj tehnic 110 angajati din 200. Heineken a stopat productia de malt, concediand 61 de angajati, in timp ce Ursus Breweries a dat producerea berii pe activitatea de inchiriere si subinchiriere de imobile, renuntand astfel la intregul personal.

Insa, la scurt timp, alti jucatori s-a extins in forta. Astfel, Pepsi America Romania, cel de-al doilea jucator de pe piata locala a bauturilor racoritoare, a inaugurat 1 septembrie cea mai mare fabrica a companiei din Europa, un proiect de 150 milioane de dolari. In prezent, in fabrica lucreaza cu 70 de angajati, urmand ca la finalizarea celei de-a doua faze a proiectului sa fie angajate aproximativ 300 de persoane.

In acelasi timp, Tymbark Maspex Romania, una dintre cele mai mari companii de pe piata bauturilor necarbonatate, a creat aproape 400 de locuri de munca prin deschiderea celei de-a doua unitati de productie la Valenii de Munte.

Un alt nou brand de apa minerala, Aqua Carpatica, adus in piata de Jean Valvis, a creat in Suceava peste 50 de locuri de munca.

Subsidiara locala a Procter and Gamble (P&G), cel mai mare producator mondial de bunuri de larg consum, avea in plan angajarea a inca 150 de persoane in semestrul intai al anului in curs, pe fondul definitivarii proiectului de deschidere a fabricii din Urlati (jud Prahova).

Competitorul direct al Procter & Gamble, compania Henkel, viza la inceputul anului in curs o strategie de business axata pe crestere, portalul eJobs inregistrand 26 de anunturi de angajare din partea companiei pana in luna noiembrie a acestui an.

Alte slujbe au fost puse la bataie de lanturile fast-food McDonalds, KFC si Burger King, care au anuntat angajari a peste 1.000 de persoane cumulat, datorate extinderii zonale. La polul opus, Snack Atack a declarat insolventa la mijlocul acestui an. Trei luni mai tarziu, lantul fast-food anunta ca si-a platit datoria catre furnizorul care ceruse insolventa, cei aproape 300 de angajati pastrandu-si job-urile.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri