2 / 6

Experienta in vanzari, un atu in recesiune

“Posturile de vanzari, indiferent de ciclurile de criza sau de crestere economica, reprezinta o componenta esentiala a oricarui sistem economic. Cu atat mai mult acum, cand talentul de vanzator este la mare pret”, sustine Claudiu Ciortea, managerul companiei de recrutare Talent Stream.

Strategia de reasezare pe piata a companiilor a tintit catre cresterea volumului de vanzari si imbunatatirea relatiilor dintre clienti si companie.

Astfel, mai ales in industriile FMCG si retail, unde amorteala de pe piata a fost mai slab resimtita, oamenii de vanzari cu experienta de 3-5 ani au avut parte de cele mai multe interviuri de angajare.

Proportia crescuta a proiectelor in sectorul vanzari a dat insa batai de cap recruiterilor. Intrati pe piata fortei de munca intr-o perioada infloritoare economic, majoritatea specialistilor in vanzari nu au fost nevoiti sa demonstreze abilitati competitionale specific, mai ales ca puteau atinge tinte de vanzari cu suficienta usurinta. Un specialist in vanzari cu experienta si rezultate peste media pietei era vanat si supralicitat de companiile angajatoare, care ar fi plusat un salariu cu 30% mai mare, doar pentru a-l achizitiona.

Acum, la mai bine de un an de la instalarea crizei, pe o piata in scadere, abilitatile multor specialist in vanzari lasa de dorit, potrivit recruiterilor.

In cazul specialistilor validati in piata, angajati ai marilor corporatii, recrutarea pentru o alta companie este mult ingreunata de reticenta afisata de candidat cand vine vorba de a parasi un loc de munca stabil, pentru un salariu mai mare.

“Am avut si cazuri in care a fost refuzat un salariu mare, dar am avut si situatii in care angajatorii au oferit salarii sub nivelul ultimului salariu al candidatului. Daca pana anul trecut oamenii isi schimbau locul de munca mai mult pentru oportunitati de evolutie profesionala, multi o fac acum doar cand isi simt amenintat locul de munca”, spune Ciortea.

Salariile angajatilor in vanzari variaza in functie de dimensiunea firmei, de domeniul de activitate si de valoarea vanzarilor, din care angajatul are dreptul la un comision inainte stabilit. In linii mari, remuneratia (partea salariala fixa, plus comisionul din vanzari) variaza intre 500-600 de euro net pe luna pentru agentii de vanzari si poate ajunge la 2.000 de euro lunar pentru posturile cu acoperire regionala sau nationala, afirma Ciortea.

Cu toate ca specialistii in vanzari tintesc catre o remuneratie lunara superioara salariului mediu pe economie, de 350 de euro, angajatorii au restrans volumul training-urilor sau bugetele pentru cursuri de specialitate si chiar MBA-uri, sustin recruiterii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri