3 / 4

Managementul angajatilor operativi

Administrarea angajatilor, in functie de particularitatile comportamentele ale fiecaruia, constituie una dintre cele mai dificile provocari pe care trebuie sa le infrunte atat organizatiile, ca structura, cat si managerii, ca indivizi. Iar administrarea personalui presupune si explicarea situatiilor in care nu se poate fara multitasking.

"Sunt situatii in care multitasking-ul este necesar pentru ca realmente situatia o cere. De exemplu, in situatii de urgenta/ limita sau de forta majora cand experienta de a face mai multe lucruri in acelasi timp si de a-ti pastra cumpatul poate fi foarte utila", precizeaza Sorin Faur.

Angajatorii care nu-si cunosc suficient de bine salariatii pentru a vedea in ce masura pot indeplini mai multe sarcini de serviciu in acelasi timp, risca sa piarda foarte multi bani, mai ales in contextul in care companiile sunt dispuse sa aloce din ce in ce mai putine resurse financiare pentru programele de formare ale salariatilor.

“Daca managerul nu este organizat, acest lucru va influenta mai departe membrii echipei sale. La nivel personal, chiar si in cazul angajatilor cu o foarte buna organizare personala, pot sa apara neclaritati legate de prioritati. Privind mai larg procesele in care sunt implicati mai multi angajati, acestia fie vor actiona pe baza propriei judecati asupra prioritatilor sau, daca li se schimba prioritatile aleator si frecvent, pot sa apara nesincronizari, redundanta eforturilor si lipsa de eficienta. In consecinta, angajatii fie se acomodeaza si se integreaza in stilul dezorganizat, fie se frustreaza si se demotiveaza”, spune Anca Florea, head of research & development in cadrul grupului de firme de training Trend Consult.

Portretul standard al managerilor este constituit din atributiile de conducere, capacitatea de a delega responsabilitati, abilitatea de a maximiza rezultatul cu costuri minime, precum si din capacitatea de integrare a tuturor operatiunilor in cultura organizatiei.

Responsabilitatile si indicatorii de performanta aplicati unui manager difera foarte mult de ceea ce intalnim in zona de executie. Modul de prioritizare agreat de fiecare companie si manager in parte poate diferi de la o structura extrem de clara si solida in zona de productie pana la libertate in actiune si creativitate in zona de servicii”, afirma Olivia Franculescu, de la Kilpatrick Executive Search Romania.

Presiunea pe costuri generata de criza economica i-a determinat pe unii angajatori sa recurga la concedierea angajatilor multitasking, cu experienta pe piata fortei de munca si cu salarii pe masura, pentru a-i inlocui cu 2-3 oameni fara experienta, capabili ca impreuna sa realizeze sarcinile salariatului productiv, cu salarii insumate mult mai mici decat ale celui disponibilizat.

“Companiile platesc salarii mari direct proportionale cu experienta, cunostintele si capacitatea angajatului de a livra imediat rezultate, iar acesta constituie un real avantaj pe termen scurt, mediu si lung. Prin comparatie, angajarea a 2-3 persoane cu salarii mai mici va solicita companiei sa investeasca efort si timp in a-si instrui angajatii, ceea ce pe termen scurt inseamna lipsa de productivitate, iar pe termen mediu-lung inseamna o crestere a costurilor de munca, a beneficiilor si a taxelor”, conchide Marga Radu, de la Smartree Romania.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri