2 / 7

Mihaila, Playboy: Trebuie sa conving vedetele sa se dezbrace

Catalin Mihaila (foto) are 34 de ani si din septembrie anul trecut a intrat (dupa cum descrie cu propriile cuvinte) in “clubul select al celor 25 de redactori sefi ai editiilor internationale Playboy”, cea mai cunoscuta revista de lifestyle masculin la nivel mondial.

“E un privilegiu. Lumea Playboy este o lume fascinanta, plina de culoare si miez. Stiati ca unul din cele mai prestigioase festivaluri de jazz din lume este Playboy Jazz Festival? Playboy nu e doar despe nuduri...”, spune Mihaila despre functia sa.

Playboy Romania a fost lansata in septembrie 1999, iar pana in toamna anului trecut a fost condusa de scriitorul Dan Silviu Boerescu. El s-a retras de la conducerea revistei pentru a coordona site-ul bucatarescu.ro si editura Lifestyle (parte din grupul editorial Trei), dar si pentru a avea mai mult timp pentru scris.

Catalin Mihaila a inceput sa lucreze pentru Playboy ca redactor junior in urma cu sapte ani, la putin timp dupa ce absolvise masteratul de Lingvistica Computationala la Facultatea de Informatica din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi.

Managerul a absolvit in anul 2000 Facultatea de Litere (specializarea romana-franceza) in cadrul Universitatii din Bucuresti, iar in 2001 a terminat un masterat de Teorie Lingvistica la Universitatea din Bucuresti.De asemenea, din 2003 este cercetator stiintific pentru Academia Romana, potrivit retelei de socializare profesionala LinkedIn.

Despre responsabilitatile sale spune ca sunt aceleasi ca ale oricarui redactor-sef al unei publicatii. Insa exista si o diferenta: trebuie sa convinga vedetele sa se dezbrace.

"E un job de vis, recunosc, dar asta nu inseamna ca e usor. In Romania, asistam la o reconservatorizare a discursului public, care infiereaza decizia de a poza nud. Playboy a avut drept misiune reformarea mentalitatilor americane din anii '50-'60. Mi se pare ca suntem intr-o situatie oarecum simetrica. Noi avem datoria sa denuntam discursul dublu profesat de multi si sa aratam ca nudul este cea mai naturala stare a unui om. In plus, eu nu cunosc foarte multe lucruri mai frumoase decat un nud de femeie bine executat. Vorbim de promiscuitate cand ne referim la nuduri, dar nu ne trece acelasi cuvant prin cap cand ne referim la razboaie, coruptie, crime. Ce se intampla cu noi?”, se intreaba redactorul-sef al Playboy Romania.

Criza care a lovit economia mondiala in ultimii ani a afectat si veniturile si calitatea publicatiilor de pe aceasta nisa, managerul afirmand ca odata cu diminuarea veniturilor din publicitate si tirajele au scazut foarte mult. Insa anul acesta ar putea fi inregistrata o revenire a investitiilor in advertising, mai spune oficialul revistei.

De exemplu, anul trecut tirajul mediu al Playboy Romania era de 17.455 de copii pe editie, iar vanzarile ajungeau la 9.017, in timp ce in 2008, cel mai bun an pentru piata locala de publicitate, tirajul era 27.182 de exemplare, iar numarul de exemplare vandute era de 12.691, conform Biroului Roman de Audit al Tirajului. Pe de alta parte, revista a fost citita in medie de 141.000 de cititori anul trecut, comparativ cu 262.000 de cititori pe editie in 2008, arata datele Studiului National de Audienta.

“Barbatii care citesc Playboy sunt barbatii care inteleg ca doar evoluand in cariera pot accesa un mod de viata interesant, pot evolua in compania celor mai frumoase femei, la volanul celor mai ravnite masini, in locatiile exclusiviste. Noi ii conducem in aceasta calatorie si le aprindem imaginatia: <<Cum ar fi daca?>>. Nimic nu a impins lumea inainte asa cum au facut-o visarea si aspiratiile inalte”, spune Mihaila.

Insa din 2004, de cand a inceput sa lucreze in acest domeniu au aparut unele schimbari in ceea ce priveste felul in care este citita publicatia.

“Cititorii consuma mult mai rapid totul, au incursiuni masive in online, iar dovada sta inclusiv in site-ul www.playboy.ro care are un trafic bun, dar cititorii care isi permit sa plateasca pentru un produs premium au ramas fideli editiei tiparite, care isi propune un alt nivel in abordarea lumii Playboy. Revista propune o imersiune intr-o lume a fanteziei si a visarii, doua elemente care intotdeauna au provocat evolutia personala.

Cum este sa realizezi o astfel de publicatie? “Nu este nici mai usor nici mai greu decat orice alta publicatie din segment, dar e cu siguranta mult mai interesant. Partea mai grea este alegerea vedetei de coperta, gest de o covarsitoare importanta pentru vanzari. Trebuie mult fler si experienta pentru asta”, afirma managerul.

Citeste in slide-urile urmatoare:

Ionita, Attraction Club: Reputatia este esentiala pentru un club de swingers

Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inedite

Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentine’s Day

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii





Inapoi la articol

Setari Cookie-uri