3 / 4

Platesc oricat pentru marfa de calitate mai mult un slogan decat realitate

Potrivit lui Ovidiu Spinu, industria locala a produselor din lapte de capra este “la inceput”, insa prezinta potential.

“Sunt numai cativa producatori care abordeaza acest segment, grosul venind inca din import. In viitor, cred ca produsele din lapte da capra autohtone isi vor castiga treptat locul pe piata. Din pacate mult lapte de capra se amesteca cu cel de oaie sau vaca si isi pierde identitatea. Acest lucru ar trebui sa inceteze iar produsele 100% de capra - francezii le numesc foarte frumos «Pure Chevre» - ar trebui promovate si vandute la un pret preferential, ca ceva pretios”, crede Spinu.

Costurile de productie pentru un kilogram de branza de capra sunt cu 50% mai mari decat in cazul unui kilogram de branza de vaca.

Cu toate acestea, exista zone precum Israel, Austrialia, Africa de Sud, SUA sau Canada in care pretul “aproape nu conteaza cand calitatea este deosebita”. “In toate aceste tari publicul cere aceste produse la restaurant, in supermarket dar si in pietele fermierilor locali. La noi «platesc oricat pentru marfa de calitate» este mai mult un slogan decat o realitate”, afirma Ovidiu Spinu.

Interesul pentru aceasta zona de activitate este demonstrat si de investitori precum Ioan Niculae, proprietarul grupului InterAgro, care a anuntat ca va deschide pana la finalul anului, la Zimnicea, o ferma cu 2.000 de capre. Investitia se ridica la 4 mil. euro, fiind sustinuta in proportie de 50% din fonduri europene.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri