2 / 4

2. Ce presiuni se vor exercita in retail in 2012?

Gabriela Dumitru, A.T. Kearney:

Va fi o lupta continua pentru ratele de profitabilitate. Totul incepe de la punctul de vanzare - consumatorii sunt obisnuiti sa primeasca promotii, discounturi, produse gratis. Consumatorii si-au schimbat comportamentul, ei nu mai sunt obisnuiti sa cumpere fara sa perceapa un beneficiu real, ceva suplimentar sau un cadou. Presiunea asupra pretului se va transmite de la retaileri pana la importatori si producatori, afectand astfel intregul lant al profitabilitatii.

Raluca Raschip, GfK:

In continuare, consumatorii vor fi foarte atenti cu bugetul familiei. De aceea, seceta din toamna (lui 2011 - n.r.) care va influenta preturile alimentelor in urmatoarele luni ar putea sa le dezechilibreze veniturile. Sper insa ca 2012 sa aduca o stabilizare a consumului, cu un nivel al inflatiei tinut sub control.

Adrian Comaneci, Contrast Management-Consulting:

Cu siguranta scaderea puterii de consum va reprezenta in continuare principalul factor de presiune asupra pietei de retail FMCG. Daca vor miza in special pe strategia de reducere a preturilor si de oferte promotionale, retailerii se vor confrunta cu o presiune crescuta asupra marjelor de profitabilitate, iar aceast lucru ar putea afecta capacitatea lor de extindere si inovatie. Jucatorii care vor sti sa-si reconstruiasca strategia in jurul nevoilor reale ale clientilor vor fi cei care vor avea de castigat nu numai pe termen scurt, ci si pe termen lung.

Sorin Spiridon, Ensight Management Consulting:

Cea mai mare presiune pe care o vor simti jucatorii din piata de retail FMCG va fi asupra pretului, mentinerea crizei va face ca marea majoritate a populatiei sa solicite oferte de pret cat mai avantajoase. Pentru a mentine marja la un nivel rezonabil si a avea si preturi competitive, jucatorii vor trebui sa isi imbunatateasca mixul de produse si sa gaseasca solutii de reducere a costurilor.

Lacramioara Laura Voinea - Mednet MRC:

Retailerii vor avea si anul acesta o misiune dificila. Exigenta consumatorilor este pe zi ce trece mai mare, optiunile acestora sunt tot mai numeroase, presiunea asupra bugetului lor este tot mai mare. In acest context, vor castiga acei retaileri care vor oferi exact ceea ce doresc clientii: preturi mici, produse de calitate si gama diversificata, promotii numeroase, angajati amabili, locatii atragatoare.

Citeste in slide-ul urmator: Cum va arata piata de retail FMCG in ansamblu?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri