3 / 6

Retailerii se indreapta tot mai mult spre expansiunea multiformat

Daca formatele mari au dominat expansiunea in anii de dinainte de criza (2003-2007), acum jucatorii din piata de retail se orienteaza spre formatele mai mici – magazine de proximitate, discounteri si supermarketuri. Mai exact, daca media suprafetelor de vanzare a magazinelor nou deschise era de 1.600 mp in 2007, in prima jumatate a anului curent aceasta s-a situat la sub 400 mp.

De fapt, este vorba despre o tendinta care se manifesta si pe piata europeana, in conditiile in care retailerii isi diversifica din ce in ce mai mult prezenta, atat din punct de vedere geografic, cat si ca formate.

„Aceasta tendinta a luat amploare si in Romania, chiar daca marile grupuri nu si-au dezvoltat inca local toate formatele incluse in portofoliul lor international", apreciaza consultantii Roland Berger.

Potrivit acestora, este de asteptat ca sectorul romanesc de retail sa isi continue dezvoltarea, cel putin pana in 2015, in special prin cresteri aduse de segmentul de retail modern (marile lanturi de magazine). Acest segment ar putea inseamna pana atunci aproximativ 57% din intreaga piata de retail, se arata in studiu.

(sursa foto: freedigitalphotos.net)

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri