11 / 12

#10 Investitiile in marketing si promovare vor creste cu cel putin 20% in 2014

Aurel Vlaicu, Gealan: nota 8

Investitiile in promovare au devenit tot mai semnificative, similare ca importanta cu cele in training-uri tehnice sau de produs, fapt pentru care credem ca se vor aloca in 2014 bugete si mai mari in campanii si proiecte speciale.

Andrei Sulyok, Lindab: nota 1
Din ce resurse si cine sa suporte costurile? Consumatorul exclus, alte resurse nu exista decat majorarea preturilor cu costurile de promovare pe care clientul final nu este dispus sa le plateasca pentru ca nu-i aduc plus valoare.

Marius Vacaroiu, Policolor-Orgachim: nota 9
Toate conditiile spun ca o astfel de predictie are sanse mari sa devina reala: piata prezinta un nivel concurential ridicat, puterea de cumparare este inca redusa iar investiile in marketing vor juca un rol important si vor face diferenta. Probabil ca o crestere de 20% nu este intru totul sustenabila, dar in mod sigur va avea loc o crestere.

Rudolf Vizental, CITR: nota 1
2014 va fi un an de stagnare, in continuare dificil, dar cu usoare cresteri pe diferite zone. Pentru multe companii, investitiile in marketing si promovare nu sunt o prioritate, nu reprezinta o nevoie de baza. Cel mult estimam ca bugetele de marketing si promovare vor creste cu maximum 5%.

Marius Dragne, Xella: nota 4
Pentru ca suntem inca intr-o perioada tulbure, iar recesiunea se manifesta constant la nivelul pietei, exista o reticienta si din partea jucatorilor din piata pentru o majorare a investitiilor in comunicare si marketing si nu consideram ca nivelul acestor investitii va creste cu mai mult de 5-7% la nivelul anului 2014, atata timp cat nu se vor observa semnale vizibile de revenire a pietei. Vor exista si companii care vor aloca probabil bugete mai importante pentru activitati de promovare, dar in aceeasi masura vor exista companii care isi vor reduce resursele deja firave din acest domeniul, din perspectiva optimizarii sau a reducerii costurilor.

Laurentiu Plosceanu, ARACO: nota 1

Este improbabil, pentru ca actorii din piata se cunosc foarte bine, fie ca sunt locali, fie internationali, iar procedurile de achizitie au filtre care evidentiaza elementele de competitivitate actualizate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri