18 / 23

More media, less journalism. Noi proiecte in radio

Ioana Avadani, director executiv Centrul pentru Jurnalism Independent

• More media, less journalism
Asistam la doua fenomene opuse pe piata media internationala: concentrarea proprietatii de media, in trusturi mari, care au in focar centre de profit (adesea nelegate de media), in paralel cu o atomizare a proprietatii, prin aparitia unor noi platforme media, in special in domeniul online. Unele din aceste initiative (adesea personale sau de grup mic) rasar din frustrarea profesionistilor fata de mediile "traditionale", care nu au gasit (inca?) solutii la erodarea modelului de business. Altele sunt doar materializarea "democratizarii instrumentelor jurnalismului", fara a presupune si asumarea raspunderilor jurnalistului.
• Know as you go
Creste ponderea platformelor mobile. Va conta din ce in ce mai mult - atat pentru public, cat si pentru publicitari - oferta media pentru "ecranele mici" (telefoane mobile, tablete) in detrimentul platformelor traditionale, ba chiar si a calculatoarelor. Este o reflexie a schimbarilor obisnuintelor de consum mediatic al publicului. Ridica probleme producatorilor de continut, care trebuie sa-si adapteze tehnologic ofertele, dar si pentru publicitari.
• Video killed the radio show - or did it?
Isi revine radioul? In ultimul timp, au aparut initiative de lansare a unor proiecte de radio, un mediu considerat "consumat" si "omorat" de stralucirea televiziunii. Recentele initiative dovedesc apetenta producatorilor pentru resuscitarea acestui mediu, in pofida cifrelor care arata ca bugetele de publicitate pentru radio sunt marginale. Ramane de vazut daca aceste proiecte vor avea capacitatea de a genera jurnalism "hard core", daca vor fi mai mult decat tonomate, mai mult decat versiuni radio ale platformelor de bloguri, cu muzica on top.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri