3 / 16

Stanciu, eMag: Sunt legi vechi de 15 ani, trebuie schimbate

Iulian Stanciu, CEO si actionar eMag, cel mai mare magazin online din Romania, considera ca eCommerce-ul trebuie privit ca un ajutor adus in transparentizarea comertului, in general, si ar trebui, in consecinta, sa existe legi si strategii pentru incurajarea comertului online.

De la urmatoarea clasa politica Iulian asteapta in primul rand incurajarea activa a eCommerce-ului, infrastructura mai buna, atat IT, cat si rutiera, dar si modificari legislative ale unor legi care sunt vetuste.

“Infrastructura rutiera si de IT sunt esentiale. S-a mai lucrat la cea IT, software si hardware, insa a fost gandita doar pe sectoare, monobloc, si nu se realizeaza, inca, o legatura de comunicare intre institutiile publice. Ar trebui o arhitectura centrala a sistemului, Service Oriented Architecture, care sa duca la un service level foarte mare pentru cetatean”.

In ceea ce priveste infrastructura rutiera, daca ar exista autostrazi intre Bucuresti si 70-80% din orasele mari din Romania, atunci costul retailerilor ar fi optimizat cu 1%. “1% daca luam la cateva zeci de miliarde cat este comertul pe an, ar insemna foarte multi bani care s-ar obtine si economisi, lucru care se va vedea in buzunarele oamenilor. Si asta daca luam doar comertul – si agricultura ar castiga, am avea investitii straine directe mai mari, am fi si noi legati cu lumea”, subliniaza Stanciu una dintre (parca) eternele probleme ale Romaniei.

Aceasta ar fi prioritatea zero pentru Romania, subliniaza managerul.

Apoi, in zona de legislatie vamala – orice comanda sub 20 de euro din afara este scutita de taxe, ceea ce nu este corect. “Si eu, 20% dintre comenzi le am sub 20 de euro, eu de ce sa platesc taxe vamale? Probabil este o masura luata acum vreo 15 ani, pentru simplificare, insa in prezent eCommerce-ul schimba lucrurile. Ar trebui ca legislatia sa fie luata si updatata. Cred ca si Asociatia Magazinelor Online (ARMO – n.r.) ar avea un rol aici. Toata modificarile astea ar duce la cresterea magazinelor locale care aduc valoare cu adevarat in tara, producand tehnologie aici, si ar duce la cresterea eficientei, lucru care se va vedea in pretul platit de oameni”, puncteaza, in continuare CEO-ul si actionarul celui mai mare jucator online din eCommerce-ul romanesc.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri