7 / 8

Romanii isi schimba mobila, dar nu si mentalitatea

“Grecia se asemeana cel mai bine cu Romania din punctul de vedere al gusturilor consumatorului, dar exista o diferenta in ceea ce priveste lifesyle-ul pentru ca exista un alt nivel de trai. Am prefera ca Romania sa nu arda atatea etape pentru ca fiecare etapa trebuie solidificata. S-ar putea sa pierdem ceva in aceasta goana, si aici ma refer la mentalitate. Daca nu tii cont de ce-ai invatat - onestitate, simplitate, sa vizeze functionalul, valorile adevarate -, atunci nu ai castigat nimic”, considera Oprisan.

Retail managerul IKEA Romania crede ca provocarea cea mai mare cu care se confrunta compania sa este sa produca mobila cu un design estetic si functional la preturi cat mai reduse, cele mai mici de pe piata.

In privinta gusturilor, oficialul IKEA recunoaste rolul de educator jucat de Mobexpert, dar si cel al hipermarketurilor, care i-a invatat pe acestia ce inseamna comertul modern.

“Gusturile romanilor sunt mai conservatoare, iar Mobexpert a facut educatie in acest materie de gusturi. Foarte interesant este segmentul tinerilor, pentru ca vine puternic din spate. La noi in tara multi tineri lucreaza pe piata neagra, si tineretul roman nu se distinge prea mult de cel din vest”, a adaugat Oprisan.

Romania are o problema in ceea ce priveste productivitatea muncii, iar aceasta problema afecteaza intregul sector industrial. ''Constatam ca au fost in ultimii doi ani cresteri salariale foarte mari, care nu au tinut neaparat cont de productivitatea muncii, ceea ce a dus la inflatie'', remarca Oprisan.

In conditiile in care aproape 2 milioane de romani au vizitat in 2007 magazinul IKEA din Baneasa, ceea ce a dus la inregistrarea unor vanzari de 70 de milioane de euro, retailerul se gandeste la lansarea unui program de fidelizare a clientilor. “Avem in vedere lansarea unui program de fidelizare – ceva nou pentru Romania, care este implementat in alte parti ca un program-pilot. Il vom implementa peste 1 an”, declata retail managerul IKEA Romania.

Principalii competitori ai IKEA pe piata Romaneasca sunt Mobexpert, grup detinut de omul de afaceri Dan Sucu, Class-Mob, companie controlata de fost sotie a proprietarului Mobexpert, Camelia Sucu, Elvila, detinuta de omul de afaceri Viorel Catarama si producatorul galatean Staer. Mai nou, retailerul austriac Kika si-a anuntat intrarea pe piata locala, urmand sa deschida, anul acesta, primul sau magazin din Bucuresti.
Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, iar magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. In 2007, numarul total al vizitatorilor IKEA la nivel mondial a fost de 583 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv, de 191 de milioane.

Magazinul IKEA din Bucuresti, in care suedezii au investit peste 25 milioane euro, are o suprafata de 26.000 metri patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul este aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania. Magazinul cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.

Cititi in editia de maine a Wall-Street Careers care este suma pe care IKEA o investeste anual pentru trainingul angajatilor din Romania.






Inapoi la articol

Setari Cookie-uri