4 / 8

Plus de 50% la decoratiuni

Evolutia pietei de amenajari interioare este foarte corelata cu cea a mobilei, si implicit a pietei constructiilor, in special pe segmentul rezidential. Atat jucatorii locali, cat si cei internationali, se astepta la cresteri substantiale ale afacerilor de amenajari interioare.

“Previzionam o crestere a cifrei de afaceri a Lemon Interior Design cu peste 50% pe an pentru urmatorii 3 ani, care credem ca va fi corelata cu evolutia constructiilor de apartamente noi”, declara, pentru Wall-Street, Cristina Oancea, Managing Partner al companiei Lemon Interior Design.

Afacerile cu decoratiuni au adus companiei peste 650.000 de euro numai anul trecut, aceasta cifra reprezentand o crestere de 85% a cifrei de afaceri fata de 2006, cand incasarile au generat 350.000 de euro, potrivit declaratiilor Cristinei Oancea.

“Cresterea in 2007 a fost in primul rand organica, prin consolidarea echipei de management, concentrarea pe cresterea vanzarilor si realizarea de show-room-uri pentru proiecte rezindentiale (precum Asmita Gardens si Underground)”, detaliaza aceasta. Cresterea se situeaza peste media pietei de decoratiuni, estimata la un ritm de crestere de 50% anual, dupa cum sustine Oancea.

Lemon Interior Design, infiintata la sfarsitul anului 2004, are in prezent 3 magazine proprii in Bucuresti – complex Feeria (Baneasa), Plaza Romania si Home & Design Mall (Ghencea), dar si o franciza in Bacau. “Ne propunem ca in 2008 vanzarile companiei sa ajunga in intervalul 1.000.000 – 1.200.000 de euro, prin cresterea vanzarilor in locatiile existente, cat si prin deschiderea de francize in orasele principale din tara”, a mai spus MP Lemon Interior Design.

Compania si-a bugetat pentru acest an investitii in stoc de circa 500.000 de euro si deschiderea a inca 2-3 francize, orasele vizate fiind Brasov, Timisoara, Arad, Cluj-Napoca si Pitesti.

Piata amenajarilor interioare a devenit un punct real de atractie si pentru jucatorul spaniol KA International. Lider european in mobilier si decoratiuni interioare, compania si-a revizuit estimarile pentru acest an, anuntand vanzari de 1,5 milioane de euro, cu 33% mai mari fata de planurile initiale din primul an de functionare in Romania, calculate la un milion de euro.

Compania se va axa in primul rand pe segmentul mobilierului si tesaturilor de lux, estimat la 250 milioane de euro in 2008, detinand in prezent o cota de 25% din piata de mobila din Romania, pe fondul cresterii cererii de amenajari interioare pentru noile ansambluri rezidentiale, dar si a potentialului oferit de segmentul hotelier. Astfel, o treime din vanzarile KA International din Romania vor fi realizate doar din amenajarea hotelurilor.

“Segmentul premium va creste anul acesta cu 28%, fata de 15%, la cat este estimata evolutia pietei de mobila din Romania. In mod cert, noile locuinte medium-high ale proiectelor de ansambluri rezidentiale sustin puternic dezvoltarea acestei zone de piata”, a afirmat directorul KA International in Romania, Andreea Dragne.

Potrivit acesteia, se observa un interes ridicat in serviciile de consultanta pentru amenajari, mobilier si decoratiuni, designerii si arhitectii fiind suprasolicitati pe aceasta piata. “Piata de mobila din Romania se situeaza in acest moment undeva la un miliard de euro. Speram sa crestem an de an pentru ca in 2012 sa ajungem la afaceri de 20 milioane euro pe piata interna, adica o cota de piata de 2%", a mai declarat Dragne.

KA International a intrat in septembrie anul trecut in Romania prin intermediul companiei Colonial Design, detinatorul francizei pe piata autohtona. Primul show-room s-a deschis in Bucuresti, in urma unei investitii initiale de 150.000 de euro, care va depasi 200.000 de euro dupa finalizarea tuturor lucrarilor de amenajare. In viitor, exista posibilitatea de francizare in marile orase, precum Timisoara, Brasov, Constanta, Cluj, Iasi sau Bacau.

KA International a fost infiintata in 1984, cand a fost deschis primul magazin in Madrid. In circa doi ani, afacerea s-a extins pe tot teritoriul Spaniei, iar in anul 1992, KA a demarat extinderea pe plan international. In prezent, KA este reprezentata pe cinci continente si dispune de 450 de magazine in peste 50 de tari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri