1 / 6

Retail-ul pharma, crestere de 19,2%

Desi afectata de fuziuni, transferuri de productie si de inmultirea fara precedent a distribuitorilor farmaceutici, piata pharma a confirmat anul trecut, in linii mari, evolutiile precedente care anuntasera o temperare a cadentei de crestere din cauza intensificarii concurentei, a majorarii riscului derapajelor fiscale si a masurilor de reducere a preturilor.

Astfel, in ceea ce priveste canalele de distributie, vanzarile cu amanuntul au inregistrat o crestere majora, de 19,2%, in comparatie cu cea de spital, care a raportat o scadere de 19,7%, ceea ce a dus la majorarea vanzarilor la OTC-uri (produse farmaceutice eliberate fara prescriptie medicala) cu 19,8%, potrivit datelor emise de Cegedim.

Daca in 2006 operatorii marilor lanturi de farmacii din Romania nu s-au bucurat de cresteri spectaculoase ale profiturilor, niciunul dintre primii 5 jucatori nereusind sa depaseasca pragul de 1 milion de euro profit si 100 de milioane de euro cifra de afaceri, anul trecut liderii pietei de profil si-au imbunatatit cifrele de afaceri in speranta cresterii profitabilitatii afacerilor.

Printre rebranduiri, relocari de farmacii si schimbari de portofolii, cei mai importanti retaileri farmaceutici din Romania au intetit competitia, orientandu-si tot mai multe fonduri catre nise tot mai populare precum segmentul dermocosmeticelor, catre comertul online sau catre zonele rurale - o piata aproape inerta, cu un potential inca neexploatat in lipsa unei infrastructuri moderne.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri