Hoteluri de 3 stele cu servicii de 4 stele
Rata de ocupare de 80% pentru hotelurile mici
Turistii nu mai merg pentru preturi, ei vor recomandarea altor clienti
Extindere spre long term-rentals si exclusivism
4 / 4

Extindere spre long term-rentals si exclusivism

Anul trecut, Rembrandt Hotel a avut o cifra de afaceri de 500.000 de euro, iar pentru 2008 se asteapta o crestere pe fondul extinderii activitatii. “Am investit in jur de 300.000 de euro in alte locatii – apartamente si vile in sistem long term rentals. In unele perioade cererea era foarte mare, cu mult peste ceea ce puteam oferi prin Rembrandt Hotel. Ne-am gandit si la un alt hotel, tot in zona istorica a Capitalei, dar inca analizam situatia.

Va fi ceva mai restrans, sase camere mari de 35 metri patrati fiecare, iar noi vom veni cu cheltuielile curente, personalul si promovarea, de restul se va ocupa proprietarul cladirii”, explica Tatar, aratand ca investitiile derulate anul trecut au diminuat marja de profit a hotelului de la un nivel anterior de 25% la maxim 10% in 2007.

Pentru hotelurile mici sau small luxury locatia ramane un factor important, iar centrul istoric al Capitalei, aflat in renovare, va fi in continuare o tinta pentru micii hotelieri, considera reprezentantul Rembrandt Hotel, care “poate fi si intr-o zona mai izolata, foarte speciala”. De exemplu, pentru Carol Parc Hotel, localizat in zona parcului Carol din Bucuresti, arhitectura hotelului reflecta calitatea, eleganta si stilul vietii aristocratice din Romania secolului trecut.

Investitia in fostul palat Suter a valorat peste 6 milioane de euro, potrivit Sylviei Petre, manager Carol Parc Hotel, care sustine ca hotelurile boutique cu personalitate necesita “o suma mai mare decat pentru un hotel de 5 stele”, raportandu-se la numarul mic de camere, in acest caz de doar 19.

„La Carol Parc Hotel avem cel mai mare numar de angajati/camera din Romania: 50 de angajati la 19 camere, ca sa asiguram in totalitate confortul clientului”, spune Petre, adaugand ca numarul mic de camere inseamna mai mult timp pentru recuperarea investitiei, insa garantia unor servicii atent personalizate pentru clienti, indeosebi turisti corporate, top manageri sau VIP-uri, care se regasesc in proportie de 90% in vizitatorii opulentului hotel.

Gradul de ocupare al unui hotel boutique ajunge, in sezonul de varf, similar cu cel al hotelurilor de lux din Capitala, de 70-80%, desi Sylvia Petre considera improprie o comparatie intre un hotel exclusivist cu un numar mic de camere si marile unitati hoteliere de lux din tara cu sute de apartamente. In general, hotelurile exclusiviste vor avea intotdeauna un ritm de ocupare similar cu industria, in functie de perioadele active, septembrie-noiembrie si martie-iunie, spune aceasta.

In ceea ce priveste tendintele pietei, Sylvia nu considera ca se poate vorbi, la prezent, de o piata dedicata hotelurilor exclusiviste, existand doar in jur de zece locatii de acest gen in Bucuresti, care se impun prin stiluri diferite ca baroc, venetian, clasic sau old-style.

Cererea pentru spatii de cazare ar putea impulsiona insa dezvoltarea hotelurilor mici, mai ales de catre investitorii straini, care isi vor concentra activitatea cu precadere in Bucuresti, mai ales dupa ce “pe parcursul anilor 2006 si 2007 s-a observat o crestere moderata a randamentului in sectorul hotelier”, conform studiului Jones Lang LaSalle privind investitiile imobiliare in Capitala.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri