4 / 5

Jucatorii mari nu vor resimiti foarte mult efectele crizei

AdePlast are in prezent 150 de angajati in toate cele 4 facilitati de productie, iar criza financiara nu va micsora numarul angajatilor in fabricile AdePlast. Compania a reprezentat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri cu 16% fata de anul trecut, pana la 27 de milioane de euro, datele anuale nefiind inca centralizate. “Nu am adunat inca rezultatele pe 2008, insa pentru 2009 am bugetat o crestere de 40 de procente fata de anul trecut”, spune Barbut.

“In acest moment inca nu resimtim criza. Industria in care activam oricum are o sezonalitate specifica, astfel ca in fiecare an lunile de iarna scad mult vanzarile. Daca pana acum am fost obisnuiti cu cresteri spectaculoase, fiecare jucator anuntand de la an la an cifre aproape incredibile, in acest an ne asteptam la o stabilizare a cresterii in limite firesti”, opineaza proprietarul Adeplast.

In opinia sa, jucatorii mari nu vor resimiti foarte mult efectele crizei, iar cei mai afectati vor fi micii jucatori care au capacitati reduse de productie, care au facut investitii si care nu-si vor mai putea finanta activitatea cu ajutorul bancilor. In aceste conditii, crede Barbut, cererea ce pana acum era acoperita de aceste companii la nivel local va fi redistribuita catre marii jucatori din piata.

Cresterea asteptata pentru 2009 este generata mai ales de fabrica din Ploiesti, care va ajuta mult compania sa economiseasca din transport si din costurile de productie.
Sezonul rece influenteaza seminificativ procesul de productie pentru producatorii de materiale pentru finisaje: la o temperatura mai mica de +5 grade Celsius nu se poate lucra cu nici un material, exceptia face betonul care se poate turna si sub 0 grade . “Chiar si asa – in conditii de criza si temperaturi scazute – in octombrie am livrat 8.000 de tone de mortare de la Ploiesti, iar faptul ca fabrica este pozitionata aproape de resurse si clienti ne-a ajutat sa economisim 150.000 de euro. Practic, 66% din vanzari se realizeaza pe o raza de 170 de km”, spune Barbut.

Astfel, datorita pozitionarii fabricii de la Ploiesti, in 2009 cheltuielie de transport se vor reduce cu peste 2 milioane de euro fata de 2008, potrivit sefului Adeplast.

Pentru 2009, managerul a planificat achizitionarea pamantului pe care va fi construita fabrica de mortare uscate din Moldova si demararea lucrarilor de constructie. “Tot in 2009 am prevazut investitii de 4 milioane de euro pentru fabrica de vopsea de la Oradea, bani care vor merge in doua directii: un sistem de ultima generatie de colorare automata si mai multe masini de colorare a vopselei care vor merge direct la marii distribuitorii AdePlast si catre mass-market”, adauga seful companiei.

Capacitatea de productie a companiei pentru sectorul mortarelor a ajuns in prezent la 700.000 de tone si alte 80.000 de tone de vopsea, tencuieli si adezivi anual, prin insumarea productiei fabricilor din Oradea si Ploiesti.

Adeplast a fost infiintata in Oradea, in 1994. Activitatea a inceput cu productia de mortare adezive pentru placaje ceramice, ulterior gama diversificandu-se la gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate si, de anul trecut, vopsea si tencuieli decorative.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri