2 / 5

Tarifele raman pe loc

Primele trei luni ale lui 2009 au confirmat ceea ce spuneau trainerii inca de la sfarsitul anului trecut: tarifele raman pe loc. Firmele de formare profesionala nu au majorat preturile pentru programele oferite si nici nu au de gand sa o faca. Mai mult, anumite companii se gandesc chiar la ieftiniri de tarife. “Anii majorarii tarifelor in piata de training au cam trecut. Mentinem preturile la acelasi nivel ca si in 2008, ba chiar oferim mai mult pentru aceiasi bani clientilor cu care avem o relatie veche”, spune Octavian Pantis, managing director al companiei de training TMI Training and Consulting.

Pana la sfarsitul anului, Adrian Florea vede o scadere a preturilor din piata cu pana la 30%. Companiile au platit anul trecut 1.500-2.000 de euro/training, in medie, dar au fost cazuri in care anumite programe de formare profesionala au ajuns si la 5.000 de euro. Angajatorii din industria financiar-bancara, precum si cei din sectorul serviciilor au fost cei mai mari consumatori de training in 2008, la acestia adaugandu-se traditionalii clienti IT&C.

Mentalitatea angajatilor s-a schimbat treptat, astfel incat acestia au inceput sa participe mai mult la training si sa identifice zilele de formare profesionala si dezvoltare profesionala ca pe un lucru care poate aduce plus de valoare, si nu ca pe o sarcina de serviciu.

Tot acest context le-a permis trainerilor sa majoreze excesiv tarifele pentru anumite programe, pe piata intalnindu-se frecvent preturi cel putin la fel de mari ca in tari ca Austria sau Polonia. Per ansamblu, tarifele pentru programele de training au crescut anul trecut cu 20-30% comparativ cu 2007.

Cursurile care au avut mare cautare in randul angajatorilor au fost cele de leadership, financiare si de vanzari, iar lucrurile nu par sa se schimbe prea curand. “Cele mai multe cereri pe care le-am primit au fost, ca si in 2008, pentru programe de leadership si abilitati manageriale”, subliniaza Panaite, de la Human Invest. Programele destinate dezvoltarii abilitatilor manageriale sunt la mare cautare si in cazul firmei de training si consultanta organizationala Corporate Dynamics.

Pe partea de soft skills (abilitati de comunicare), se cer cursuri care asigura pastrarea viziunii si luarea deciziilor intr-un mediu de schimbare sau cursuri de comunicare cu sobordonatii si de comunicare interdepartamentala, spune si Adrian Florea, de la Trend Consult.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri