2 / 6

Presa, citita in trafic

Un alt business caruia ii prieste traficul aglomerat este distributia de presa prin volanti, practicata in Bucuresti de trusturile Adevarul Holding si Ringier, de compania independenta Nimsoc Media si de cativa jucatori mai mici.

Prin firma sa Nimsoc Media, bucuresteanul Cosmin Tenu vinde zilnic presa prin 40 de vanzatori volanti si 22 de chioscuri. Afacerea s-a ridicat anul trecut la 2,93 milioane euro si va creste si anul acesta, cand Tenu isi propune sa se extinda pe zona de publishing.

Relaxarea traficului, pe timpul verii aduce o scadere de circa 30% a vanzarilor de ziare si reviste prin volanti. Cele mai lucrative anotimpuri sunt cele in care traficul in Bucuresti atinge cote maxime: primavara si toamna. Punctual, vanzarile merg prost intr-o anumita intersectie daca este stricat semaforul si masinile nu se mai opresc la stop.

Compania lui Tenu vinde si produsele competitorilor Ringier (Libertatea, Evenimentul zilei) si Adevarul Holding (Adevarul, Click!), dar si ziarele grupului Intact (Jurnalul National si Gazeta Sporturilor) si o parte din cele ale Publimedia (Gandul, ProSport, o serie de reviste).
Cele mai cerute sunt produsele cu inserturi – de la carti la diferite alte cadouri oferite cititorului impreuna cu ziarul sau revista. “Cele mai cerute sunt cartile Adevarul. Dar nu am cate trebuie, nu mi se ofera peste un anumit numar. Vand mai multe de la Jurnalul, pentru ca din astea am mai multe”, spune Cosmin Tenu, pentru Wall-Street.

Isi plaseaza vanzatorii volanti in zone aglomerate din Bucuresti, cei mai multi in sectorul 6. Ziarele trec bine la intersectii aglomerate, dar si in zone unde nu sunt chisocuri de presa, (cum e intersectia dintre Valea Oltului si Timisoara). Vreo trei stau la guri de intrare in metrou. Business-ul cu vanzatori volanti a mers insa mai prost de cand li s-a interzis sa intre pe peronul statiilor de metrou, unde vanzarea mergea cel mai bine.

In 2007, firma lui Tenu avea 60 de vanzatori volanti, cu 20 mai multi decat acum. In acelasi an, a inregistrat afaceri de 1,64 milioane euro, care au crescut in 2008 cu 44%. Marja de profit se situeaza intre 5 si 7%.

Chiar daca vanzatorii volanti au un program de munca obositor, care incepe pe la 2.30 dimineata, cu ridicarea ziarelor (de la tipografie) si se incheie la 8.30-9.00 cu predarea banilor, Tenu nu ar duce lipsa de angajati. “Anul trecut, daca dadeam un anunt de angajare pentru 5 locuri, primeam 5 cereri. Anul asta, pentru 5 locuri primesc 200 de cereri”, explica antreprenorul.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri