2 / 4

Un prim semestru pe crestere. Ce urmeaza

Producatorul de mezeluri Meda Prod a afisat pentru primele sase luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri de 44% comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la aproximativ 11,5 mil. euro.

De asemenea, profitul net al companiei a raportat un avans de 25% in primul semestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului 2008, pana la valoarea de 371.320 euro.

Meda Prod si-a propus pentru acest an o cota de piata de 3,6% in valoare la nivel national. Dupa primul trimestru, cota de piata a companiei in Bucuresti a atins nivelul de 12,88% in volum si 13,1% in valoare, in raport cu valoarea detinuta anul trecut de 11,33% in volum si 12,1% in valoare.

“Aceste cresteri nu sunt intamplatoare, ci se datoreaza unei strategii bine gandite la inceput de an. Ne propunem pentru lunile ramase sa lansam produse noi, sa crestem cota de piata la nivel national si sa ne consolidam prezenta pe piata bucuresteana, unde ne situam pe unul din primele trei locuri. Factori importanti, vor fi, insa, politicile macroeconomice ale guvernului si preturile materiei prime”, declara Rizea.

Compania are pentru acest an un buget de investitii de 2 mil. euro, din care 1,5 mil. euro au fost deja investiti in liniile de productie si largirea gamei de produse.

“Chiar daca este un an dificil, am ales sa continuam investitiile in liniile de productie si sa largim gama de produse. Este un an in care trebuie sa profitam de orice oportunitate fara a face insa rabat la calitatea produselor. Nu am stopat investitiile, ci doar am facut o planificare riguroasa a fiecarei actiuni pe care o avem de facut astfel incat sa obtinem maximum de beneficii. Astfel in acest an pana la momentul interviului, am finalizat la termen toate obiectivele investitionale propuse. Nu am sistat niciun proiect”, spune Florin Rizea.

In prezent, Meda Prod are peste 400 de angajati, dublu fata de anul 2007, ca urmare a cresterii capacitatii de productie. Compania si-a propus sa nu opereze reduceri de personal.

“Afacerea se conduce dupa planul de afaceri aprobat de actionari, iar in cadrul acestuia sunt aprobate si bugetele de cheltuieli ale tuturor departamentelor, dar si cel consolidat. Practicam urmarirea lunara a bugetelor, fapt ce este facilitat de ERP-ul (software comercial de gestiune integrata) implementat de acum 3 ani”, explica Rizea.

Meda Prod a inceput un proces de branding al magazinelor din retailul traditional, urmand ca din toamna sa lanseze produse noi si sa-si imbuntateasca prezenta la raft. In plus, produsele companiei vor fi prezente si in magazinele Metro, ca urmare a obiectivelor de extindere a ariei de distributie.

“Comunicarea din magazine ramane cel mai important mijloc de comunicare, dar nu vom ocoli si mediile clasice, presa, astfel incat sa avem un mix de media cat mai echilibrat care sa ne aduca o vizibilitate cat mai buna”, declara Florin Rizea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri