4 / 6

OTC-urile, suflu nou de cash

In conditiile in care anul trecut majoritatea distribuitorilor farma au raportat pierderi, iar cei care au reusit sa se mentina pe profit au inregistrat marje de maxim 2%, estimarile lui Ovidiu Buluc pot parea optimiste, mai ales in actualul context economic. Dincolo de o "asezare a pietei" care a survenit odata cu reglementarea pretului medicamentelor la un curs de 4 lei pentru un euro, mai aproape de realitatile cursului valutar, afacerile lui Buluc mizeaza si pe vanzarile de OTC-uri (medicamente eliberate fara prescriptie medicala).

“Una dintre directiile de dezvoltare a companiei este reprezentata de extinderea portofoliului de medicamente OTC, astfel incat pana la finalul anului acesta sa reprezinte 20% din valoarea totala a vanzarilor”, declara seful grupului farmaceutic. Daca in 2008 ponderea OTC-urilor era de 13-14% din cifra de afaceri, la sfarsitul primului semestru procentul a crescut la 16%, iar la incheierea anului ar putea atinge o valoare de 35 de milioane de euro, potrivit estimarilor lui Buluc.

Avantajele intaririi portofoliuliu de OTC-uri sunt evidente: ele aduc marje de profit mai mari si sunt “libere” de constrangerile reglementarii pretului de catre Ministerul Sanatatii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri