4 / 7

Mai aproape de concurenta

Odata cu preluarea portofoliului Ozone, LaborMed a facut un salt impresionat de zece pozitii in clasamentul celor mai mari companii farmaceutice din Romania, ajungand in top 10. Stephen Stead nu se multumeste cu atat si declara ca vrea sa concureze umar la umar cu producatori de traditie, care au in spate multinationale, precum Zentiva pentru fostul Sicomed si Ranbaxy pentru Terapia. “Suntem acum pe locul al 9-lea, cu o cota de piata de 3%, si vrem sa ne continuam cresterea afacerilor pentru ca inca suntem in spatele Zentiva si Terapia Ranbaxy, chiar daca in termeni de valoare nu suntem chiar atat de departe”, marturiseste acesta.

Dincolo de eforturile declarate de a vinde mai mult, pentru a castiga tot mai multa cota de piata, chiar si pe o piata care a inceput sa descreasca, atat in volum, cat si ca valoare, LaborMed s-a apropiat chiar si fizic de Zentiva, mutandu-si de curand sediul adminstrativ pe bulevardul Theodor Pallady, aceeasi strada unde, la cativa pasi departare, Sicomed (actuala Zentiva) produce inca din anii ‘60 celebrele Algocalmin. Noul sediu este o cladire in proprietatea LaborMed, care are atasat si un mic depozit farmaceutic, iar fostul centru de conducere, situat pe Splaiul Independentei, in cadrul parcului de business Sema Park, a fost scos la vanzare si isi asteapta cumparatorii.

Pe termen lung, Stead spune ca isi doreste ca LaborMed sa se mentina in primul esalon de jucatori farma, cu o cota de piata “semnificativa”, in speranta ca incepand cu anul viitor, sectorul farma isi va relua cresterea. “As fi surprins daca ar fi vorba despre un avans mai mare de o cifra”, se declara sceptic Stead, care crede ca piata este inca tulburata de incertitudinile privind o finantare normala a sistemului sanitar, de platile facute de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (recuperea creantelor) si de deprecierea leului.

“Noi ne-am facut calculele pe 2009 la nivelul cursului mediu inregistrat la sfarsit de 2008, deci undeva la 3,8-3,9 si in conditiile unei continue scaderi a monedei nationale in raport cu euro, care se anunta a se accentua vertiginos in preajma alegerilor, singura solutie este sa vindem mai mult pentru a fi capabili sa ne acoperim datoriile”, explica CEO-ul LaborMed.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri