2 / 5

Schimbari pe frontul strategiilor de business

Apropape indiferent de numele firmei de training, strategia de business are un singur nume: diversificarea portofoliului de servicii. Business-urile mici de training au profitat de aceasta posibilitate mai ales datorita mobilitatii financiare pe care o au – un sediu mai putin scump, credite mai mici la banca decat un furnizor mare si angajati putini cu o structura organizatorica flexibila.

Strategia firmei ABC Training Consulting pentru anul 2009 cuprinde doua componente: reorganizare interna si consolidarea pozitiei pe piata de training "hard" specifica managementului financiar al afacerii, respectiv managementul costurilor si al cashflow-ului, potrivit Andei Racsa.

Firma s-a dezvoltat pe piata bucuresteana prin deschiderea unui nou birou, a crescut numarul de colaboratori si parteneriate si a rebranduit imaginea.

Alte companii, asa cum sunt Vision Consulting si Skill Team, au decis sa organizeze work-shop-uri si sesiuni de training deschise, strategii de abordare a potentialilor clienti. “Am organizat multe evenimente, peste vara, am avut un program intens format din 28 de workshopuri, iar odata cu 1 septembrie a reinceput programul de traininguri open care cuprinde 22 de teme ce au ca obiectiv cresterea eficientei si sustinerea participantilor de a aborda atitudinea potrivita situatiei de piata in care ne aflam”, afirma Marian Manolache (foto).

O alta categorie de companii a mizat mai putin pe avantul training-ului, preferand sa-si dezvolte linia de consultanta manageriala. Gabriela Hum si-a trasat strategia actuala de business apasand pedala de acceleratie in consultanta. In acest sens, firma a obtinut licente pentru aplicarea instrumentelor de analiza si dezvoltare de competente in consultanta. ”Am incheiat parteneriate cu alte firme de consultanta din tara, in special cu cele care oferta doar servicii de recrutare si selectie de personal. De asemenea, suntem parteneri in cateva proiecte finantate din EU”, detaliaza Hum.

“Folosim mai mult networkingul si marketingul prin intermediul evenimentelor de business si media (articole de specialitate in reviste si ziare). In rest am ramas pe piata in primul rand datorita calitatii serviciilor pe care le furnizam”, precizeaza Hum.

Pentru a putea implementa toate aceste strategii, firmele mici de training au evitat supraincarcarea trainerilor si au gestionat in asa fel bugetele de personal incat sa permita noi angajari. Vision Consulting si ATU Consulting au mizat pe o strategie agresiva de vanzari, asa ca si-au adaugat in organigrama cate un specialist in domeniu. "Strategia de vanzari este mult mai agresiva anul acesta, in sensul bun al cuvantului, venind in intampinarea nevoilor clientilor cu o multitudine de programe noi, adaptate pe realitatea concreta a lui 2009. Daca in anii trecuti clientii erau cei care ne cautau, in acest an "am trecut la atac', venind catre ei cu propuneri concrete si eficiente", detaliaza Stavre Gianini, managing partner Vision Consulting.

Skill Team a atras in firma sase senior traineri si o persoana pe pozitie de suport, adaugati la reteaua de noua colaboratori si 11 angajati permanenti. Noile achizitii de personal fac parte din strategia de expansiune a companiei, prognozata pentru finalul acestui an. “Speram la un palier de stabilitate si de aceea, incepand cu T4, ne vom relua activitatea de dezvoltare nationala si regionala atat cu birouri proprii, dar si cu franciza Skill Team Consulting”, completeaza Manolache.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri