2 / 4

Cu minus 40% la afaceri, LaborMed isi pastreaza tinta de 60 mil. euro in vanzari

Afacerile LaborMed au fost impactate negativ de fixarea preturilor la medicamente de catre Ministerul Sanatatii la un nivel minim european, dar si de clawback-ul propus de fostul Ministru Bazac, care taxeaza suplimentar vanzarile producatorilor. Potrivit unor acte normative adoptate de Guvernul Boc la inceputul lunii trecute, producatorii de medicamente care desfac produse pe piata romaneasca vor contribui la finantarea sistemului public de sanatate cu 5% pana la 11% din veniturile realizate in urma vanzarii produselor, incepand cu 1 octombrie.

"Profitul ne este afectat de clawback, pe cand pretul scazut la medicamente ne afecteaza cifra de afaceri, astfel incat per total avem o scadere cu 40% a afacerilor", a mai spus oficialul LaborMed. Stroilescu a mai explicat ca marirea termenelor de plata va insemna gasirea de surse de finantare pentru cele opt luni intarziere, solutia fiind apelarea la credite.

“Avem credite bancare si, in functie de cum vom avea nevoie, le vom accesa. Dar jucatorii au si ei un anumit nivel pana la care pot sustine business-ul. S-a dus vremea cand se rugau bancile de noi sa ne acorde imprumuturi”, a marturisit directorul de la LaborMed.

Cu toate acestea, Stroilescu spune ca obiectivul de 60 de milioane de euro ca vanzari se mentine si este unul realizabil, in ciuda obstacolelor in piata. “Am revizuit cifra de afaceri-tinta pentru anul acesta de cateva ori, insa speram sa ne putem mentine la nivelul de 60 de milioane de euro, atat cat va genera in vanzari portofoliului grupului, dupa achizitiile din vara”, a comentat Stroilescu. Oficialul a mai afirmat ca date fiind schimbarile dese din legislatia in domeniu, singurele estimari care pot fi facute sunt cele legate de volumele de vanzari.

In prezent, LaborMed detine un portofoliu de 200 de produse – medicamente cu prescriptie, fara prescriptie, suplimente si dispozitive medicale. La sfarsitul lunii iulie, LaborMed, una dintre principalele companii de produse farmaceutice generice din Romania, controlat de grupul Advent, a semnat contractul de achizitionare de la actionarii Ozone Laboratories a intregului portofoliu de produse, precum si a brandului Ozone. Portofoliul a generat in 2008 o cifra de afaceri de 44 de milioane de euro. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica, insa surse din piata sustin ca LaborMed a platit in jur de 20 de milioane de euro pentru preluarea produselor marca Ozone.

La putina vreme dupa preluarea portofoliului Ozone, la inceput de septembrie, LaborMed a anuntat o noua achizitie. Producatorul de medicamente a preluat portofoliul de 12 marci de produse fitoterapeutice de la producatorul clujean PlantExtrakt, pentru a intari portofoliul pe acest segment al Ozone. LaborMed Pharma estimeaza ca cele 12 branduri achizitionate de la producatorul clujean PlantExtrakt vor genera, incepand cu 2010, vanzari de sapte milioane de euro, pe o piata a produselor fitoterapeutice (extracte din plante) evaluata la 120 de milioane de euro.

Produsele PlantExtrakt, impreuna cu cele similare marca Ozone ar avea o pondere de 5% din totalul portofoliului LaborMed. Brandurile preluate de la PlantExtrakt isi vor pastra numele actuale, insa vor fi comercializate sub umbrela Ozone Natural, divizia de produse naturale a Ozone Laboratories.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri