3 / 4

Solutie de criza: compensarea pierderilor pe plan local prin exporturi

"In prezent, 90% din vanzarile noastre sunt realizate pe plan local, dar am dori ca in urmatorii trei ani ponderea lor sa creasca pana la 30% din total cifra de afaceri", a declarat Adrian Stroilescu. Pentru 2012, compania si-a propus sa-si creasca de aproape de doua ori si jumatate afacerile, pana la 150 de milioane de euro, bazandu-se in special pe un portofoliu largit si pe eventuale noi achizitii.

"Vrem sa exportam mai mult astfel incat sa balansam riscul din Romania si sper ca pe viitor sa fie stimulat si consumul de generice", a adaugat Stroilescu. In perioada 2010-2011, compania si-a propus sa inceapa exportul de peste sase produse - OTC-uri (medicamente eliberate fara reteta medicala) si Rx-uri (medicamente eliberate cu reteta), in prezent LaborMed avand pregatita documentatia necesara pentru 20 de medicamente.

Pana atunci insa, 2010 va fi un "hop" pentru piata farmaceutica, mai ales ca se anunta a fi unul dificil si mai impredictibil. "Nu stim ce o sa fie anul viitor, suntem in perioada de bugetare, dar credem ca o sa fie unul foarte dificil pentru piata interna. Ne-am propus sa ne consolidam prezenta pe pietele externe in care suntem deja prezenti si sa lansam noi produse", a comentat directorul de dezvoltare de la LaborMed. Stroilescu a adaugat ca nu sunt excluse nici eventuale achizitii.

"Daca vor aparea oportunitati potrivite pentru noi, atunci cu siguranta ca nu le vom ocoli daca vom convinge investitorii sa ne finanteze", a explicat acesta. LaborMed nu exclude, de asemenea, posibilitatea de a elimina din portofoliu noi produse, cele mai expuse fiind Rx-urile. "Ne uitam la alte cateva medicamente la care sa renuntam", a spus Adrian Stroilescu.

In prezent, LaborMed are 500 de angajati, compania avand activitati de dezvoltare de produse, de productie si de distributie a acestora. Vara aceasta, producatorul a achizitionat portofoliul de produse al Ozone Laboratories si al PlantExtrakt (producator clujean de produse fitoterapeutice), numarul total al produselor detinute in prezent ridicandu-se la circa 200.

LaborMed este o companie farmaceutica romaneasca, infiintata in 1991. In 2008, Advent International a devenit actionar majoritar al producatorului, intr-o tranzactie de tip buy-in estimata la 123 de milioane de euro. Advent International este una dintre cele mai mari firme de private equity din lume. In Romania, investitiile Advent au inclus companiile: Dufa, Terapia, Brewery Holdings, Euromedia, Mobifon Connex si Ceramica Iasi.

Aflati ce scrie in reteta de extindere regionala a LaborMed, intr-un interviu acordat Wall-Street de Stephen Stead, seful LaborMed.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri