2 / 4

Afacerile Avon Romania si Republica Moldova, in balanta

Anul acesta ar putea aduce o crestere de peste 10% pentru business-ul Avon din Romania, in timp ce in Republica Moldova afacerile vor stagna la nivelul inregistrat in 2008. Anul trecut, Avon Romania si Republica Moldova a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 9,4%, pana la 150 mil. dolari.

“Chiar daca obiceiurile de consum sunt foarte apropiate de Romania, economia Republicii Moldova este mult mai afectata. Anul acesta a fost unul in care ei au fost intr-o foarte puternica criza politica si implicit criza economica. Nu am avut rezultate de acelasi calibru, dar consider o performanta mentinerea cifrei de afaceri pentru acest an la acelasi nivel cu 2008. Este important ca am reusit sa unificam procesele pentru Romania si Republica Moldova. Practic, de o serie de servicii si resurse umane beneficiaza si cei din Moldova”, explica Razvan Diratian.

Avon a intrat pe piata produselor cosmetice din Republica Moldova in anul 2001 si are in prezent o forta de vanzari de 8.000 de reprezentanti. In comparatie, Avon Romania are peste 120.000 de reprezentanti si 350 de angajati permanenti.

In ceea ce priveste cota de piata a Avon Romania, aceasta este estimata in prezent la aproximativ 17% la nivelul intregii industrii de cosmetice (retail si vanzari directe). Principalii competitori sunt Cosmetics Oriflame Romania, Amway Romania si Zepter.

Cele mai mari vanzari au fost inregistrate anul acesta de produsele din categoria smart value si mass – parfumuri, ingrijire personala, machiaj. Ponderea parfumurilor in portofoliul Avon Romania este de 35%.

De asemenea, portofoliul de clienti este reprezentat in proportie de 5-10% de barbati, care prefera in special produse de ingrijire faciala.

In ceea ce priveste vanzarile din perioada Sarbatorilor de iarna, Diratian se asteapta la o crestere in linie cu evolutia afacerilor din acest an, respectiv o majorare de doua cifre. “Trimestrul 4 este o perioada de varf pentru noi. Se simte acest lucru incepand chiar cu jumatatea lunii septembrie. De asemenea, o perioada foarte buna anul acesta a fost sfarsitul lunii februarie - inceputul lunii martie”, explica Diratian.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri