2 / 6

Producatorul Tuborg: Stabilitate fiscala si mentinerea cursului valutar, zone sensibile in 2010

Daca pana in 2009 industria berii din Romania a experimentat cresteri de doua cifre, anul trecut s-a realizat trecerea spre mentinerea unor volume de vanzari similare sau usor superioare anilor trecuti. In plus, producatorii au fost nevoiti sa acorde o atentie mai mare tendintelor in consum, intrucat climatul economic dificil a dus modificari semnificative si in consumul de bere.

“Cele mai importante doua tendinte de anul acesta ar fi scaderea consumului on premise, in favoarea consumului acasa si orientarea consumatorilor romani catre segmente inferioare celor cu care erau obisnuiti”, explica Shachar Shaine (foto), presedintele United Romanian Breweries Bereprod. Nu vom vedea crestere in piata berii nici in primele sase luni din 2010

In opinia sa, redresarea economica se poate face prin masuri care sa adreseze cateva domenii cheie, cu impact direct in rezultatele economice.

Unele dintre ele tin de stabilitatea fiscala si mentinerea cursului valutar, doua zone care pot oferi incredere mediului de afaceri sau, dimpotriva, care pot crea instabilitate si lipsa de perspectiva planurilor de afaceri.

“Romania are un potential imens de dezvoltare in doua domenii care pot aduce contributii substantiale la cresterea economica, si anume infrastructura si agricultura. Pentru aceste domenii este nevoie de o viziune pe termen mediu si lung, este nevoie de decizii strategice care sa atraga investitii”, spune Shaine.

Potrivit acestuia, un business are nevoie, in 2010, pentru a rezista, de o strategie gandita pe termen mediu si adaptata in permanenta tendintelor din piata in care activeaza.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri