4 / 6

Planuri flexibile, realiste si o productivitate comparativa cu cea europeana

Comertul alimentar a simtit socul recesiunii in primavara acestui an, insa nu a fost afectat la fel de puternic ca alte sectoare. Chiar daca s-a inregistrat o scadere a consumului, produsele alimentare au ramas pe listele de cumparaturi ale romanilor. Impactul s-a produs incepand cu trimestrul al doilea din 2009, aratandu-si efectele in modificarea obiceiurilor de consum, prin reducerea bugetului de cumparaturi. In plus, a aparut orientarea catre produse mai economice. Criza a fost o palma buna. Oamenii o luasera razna

“La nivel general am invatat din acest prim an de criza economica ca nu suntem pregatiti pentru o astfel de recesiune, ca nu avem oameni pregatiti pentru asemenea momente, in care evaluarile trebuie facute mult mai des pentru a preintampina eventualele probleme ivite. Ca vremea antreprenoriatului de Vest salbatic a trecut si ca trebuie sa ne adresam unor specialisti care sa ne spuna:trendul este acesta, drumul pe care vi-l propunem este acesta, oamenii sunt acestia. Eu trebuie sa strang toate informatiile, sa apelez la instinctul meu, ca sa stiu ce decizii pot lua. Am invatat ca, sa fii vizionar este un mare atu”, declara Halil Bulut (foto), director general RoStar.

Semnele de redresare a economiei din a doua parte a lui 2009 nu indica o revenire in 2010 pe trendul cresterii viguroase, considera Bulut. In aceste conditii, acesta sustine ca producatorii vor tebui sa inoveze tot mai mult pentru a atrage cumparatorii.

“Consumul si cheltuielile publice nu vor putea sa sustina decat un ritm lent de crestere economica. Performanta,in termenii anului 2010, va insemna pastrarea directiei pozitive si evitarea recaderii in recesiune. Cei care vor rezista perioadei de criza sunt cei care au planuri flexibile si realiste, precum si o productivitate comparativa cu cea europeana”, explica oficialul RoStar.

In opinia sa, Romania nu isi va reveni decat dupa imbunatatirea situatiei economice din SUA, China, Rusia, urmate de Germania, Marea Britanie, Franta, Italia.

“Pentru a rezista si a-si reveni , firmele romanesti trebuie sa aiba parte de sprijinul Guvernului, sa se acorde subventii pentru export (lucru practicat in tarile vecine), pentru agricultura. Nu este normal ca un stat cu traditie in productia de carne, branza, sa ajunga sa importe aceste produse intr-o mare proportie. In functie de sectorul in care activeaza , anumite firme se vor prabusi, iar altele vor sta inca pe linia de plutire. O revenire in adevaratul sens nu se va resimti in 2010”, conchide Bulut.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri